No matter what!

Endelig er den store dagen her, og jeg er KLAR! Jeg har, tro det eller ei, sovet bedre enn jeg har gjort hele denne uka, og våknet av meg selv med en følelse av å være relativt uthvilt. Den følelsen, i kombinasjon med friske bein i går, gjør at jeg tar hele halvmaratonen med knusende ro – enn så lenge…

 

Fordi: Jeg har aldri løpt over 2 mil før. Det lengste jeg har løpt non stop er vel 15 km… Derfor er det helt umulig å si hvordan det kommer til å kjennes ut. Jeg ble ganske sliten i hoftene på slutten av økta den ene gangen jeg løp 15. Men nå er jeg nok litt mindre rundt hoftepartiet, så da får jeg bare tenke at det er mindre volum å ha vondt i (for det er jo akkurat sånn kroppen fungerer, right..?)

Det jeg vet, er at jeg uten problemer klarer å løpe en mil, så kjapt resonert betyr det at jeg ikke kommer til å ha vondt mer enn halve tiden uansett hva som skjer. Det jeg også vet, er at så lenge jeg kommer meg over målstreken så kommer jeg til å sette personlig rekord på halvmaraton – NO MATTER WHAT!

Så da er det bare å slappe av resten av formiddagen, fylle på jevnt med litt veske og bare glede seg. Oslo Maraton er kjent som en folkefest, det er mange tusen som skal løpe og mye publikum rundt løypa. Det er mye motivasjon i det, og det er mye lettere enn å bare løpe rundt på måfå på egen hånd. Og sist men ikke minst, sjekk værmeldinga for i dag…

2 thoughts on “No matter what!

Legg igjen en kommentar

