Variasjon er viktig!

Nå er jeg i gang med styrketreninga igjen! Etter bare en styrkeøkt forrige uke måtte jeg lete fram litt krefter fra langt der inne i dag… Har tenkt å øke antall styrkeøkter i uka nå, så derfor ble det «bare» bryst og biceps i dag. 3 øvelser på hver av muskelgruppene etter et treningsprogram som coachen har lagt ut. Skal møte han på fredag for å gå gjennom øvelser og snakke litt. Jeg har jo mine favoritter som jeg håper jeg kan få med på programmet mitt…

Det ble derfor en litt annerledes måte å trene på i dag, noe som alltid er litt spennende da det blir litt prøving og feiling i forhold til vekter og reps. Men, jeg traff ganske  bra i dag, så jeg er godt fornøyd med økta til tross for at det manglet litt trøkk – noe som nok skyldes litt lite søvn de siste to nettene:(

Øvelsene jeg fikk jobba meg gjennom i dag var:

 benkpress
 skrå benk med manualer
flies på flat benk med manualer

 stående bicepscurl med stang
 hantelcurl i skrå benk
bicepscurl i apparat

(bildene er fra gamle treningsøkter)


Kjørte den første øvelsen på hver av muskelgruppene ganske tungt med få repetisjoner (6-8) og 4 sett, øvelse nr. 2 fikk 10-12 repetisjoner i 3 sett, og siste øvelse ble hele 15 repetisjoner i 3 sett. Det var slitne muskler som fikk påfyll av riskaker med «nugatti» etterpå!

Halvparten av øvelsene har jeg trent før, men jeg har for eksempel ikke pleid å kjøre benkpress og skrå benk med manualer samtidig. Spent på om det kjennes noe særlig i morra:) Da tenker jeg uansett å gå for ei beinøkt – fremside og bakside lår! Det er jo en stund siden sist, så det blir digg.

Men det er ikke bare treninga som er viktig å variere. Nå har jeg faktisk spist en boks CottageCheese til kveldsmat hver dag i 3 uker, og gleder meg like mye over den hver dag. Det som er så fint, er at man kan variere smaken litt! Akkurat nå er favoritten CC med FunLight Appelsin og litt vaniljeessens, med varme jordbær krydret med chili og kanel, romessens og litt sukrinmelis. Alle vet jo at jordbær og appelsin er en god kombo! Og chili og kanel på bær? Det er det beste!

Mett og glad og fornøyd – og litt trøtt – så jeg tror jeg bare går og legger meg jeg! Skal jo være sunshine på jobb i morgen tidlig fra kl 06.00, så jeg trenger de timene jeg kan få.

God natt!

2 thoughts on “Variasjon er viktig!

  1. Så spennende med møte med Gunnar. Hold oss oppdatert 🙂

    SV:
    Det er jeg enig i.
    Biff skal nytes med godt tilbehør og god tid til kos.
    Håper den dagen kommer snart 🙂

Legg igjen en kommentar

