Hard work pays off!!!

Litt sutring i dag tidlig på grunn av manglende resultater..? Det snudde seg raskt etter at jeg kom på jobb i dag. Før jeg spiste frokost i dag tok jeg en runde på InBody-maskina… Jeg hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det før om et par måneder, men siden vi hadde gratis testing i går og i dag kunne jeg ikke la sjansen gå fra meg. Og det er jeg glad for! For det er litt av en forandring som har skjedd på disse ukene…

InBody er den analysemaskinen som viser mest nøyaktige målinger (98% nøyaktighet) i forhold til gullstandarden som er DEXA (98,5% nøyaktighet).

720skjema-norsk.gif

Eksempelskjema - ikke mine resultater!

På denne testen får du ut kroppssammensetningen fordelt på vann, proteiner, mineraler og fett. Du får også en analyse av sammensetningen i forhold til referanseområder. Det kuleste synes jeg kanskje er at man kan se fordelingen av muskulatur i armene, bena og overkroppen for seg.

På den halvannen måneden som har gått mellom testene, har jeg gått ned litt over 3 kg, beholdt alt av vann og til og med lagt på meg litt muskler:) Mye av fettet som har gått fra bukfettet, og da det ikke var spesielt mye der fra før – så vet jeg at det som forsvinner nå mest sannsynlig går fra under huden!

Jeg hadde ikke drømt om at fett% hadde blitt så lav allerede, og helsescoren min har aldri vært så høy på de sikkert 10 testene jeg har tatt til sammen de siste årene. Jeg ble ikke bedt om å legge på meg noe fett heller, og det synes jeg var litt interessant fordi det som regel alltid er anbefalt for jenter med «for lite» fett på kroppen. Sikker på grunn av alle musklene, hahaha!

Det som er viktigst å huske når man gjør fremskritsmålinger er å se mer på endringen enn på de faktiske tallene. Pass på at du har de samme forutsetningene for testingen; det beste er en fast dag i uka rett etter at du har stått opp og vært på do, før du spiser eller drikker noe som helst. 

I dag var jeg en tur på Kaliber og gikk gjennom nytt styrkeprogram med coachen. Skal trene en 2-splitt 4 dager i uka, og jeg er spent på hvordan kroppen responderer på det. Kjører en egendesignet rygg/triceps/mage-økt i morra, kun cardio på søndag og så gir jeg gass med nytt program fra neste uke. I dag kjørte jeg bare litt cardio etter programgjennomgangen, for jeg er støl over alt etter beinøkta på onsdag! Chins er høyt prioritert, og coachen har faktisk et lite prosjekt på gang som går ut på å trene opp folk til å ta 12 reps på 12 uker. Jeg er ikke med i selve prosjektet, men han mente jeg burde klare det, så da gir jeg gass!

Møtte også på Nora som var på trening, søte lille blide jenta som skal på scenen igjen i NM neste helg! Det blir så gøy å se henne og de andre jentene i action – her er det så utrolig mye inspirasjon og motivasjon å hente!

Og så blir det spisedag på meg i morra – jippi! Så jeg har planer om en runde morgencardio rett etter jeg våkner, og når jeg kommer hjem skal jeg lage proteinpannekaker med brunost! Ingrediensene står allerede i kjøleskapet, hehe:) Og så skal jeg spise et eller annet med smeltet ost på til lunsj! Tenk å glede seg så mye over noe så lite… Trodde ikke det var mulig å bli så snål på så kort tid. Og så skal jeg virkelig kose meg på jentekveld med tapas – jeg skal til og med skeie ut med et glass rødvin eller to! Nesten litt skummelt å ikke skulle ha full kontroll på hva man putter i seg…

3 thoughts on “Hard work pays off!!!

  1. Jeg turte ikke ta denne testen da den var gratis nå denne uken! Haha….
    Det blir spennende å sammenligne resultatene etterhvert nå som du samarbeider med Gunnar 🙂

Legg igjen en kommentar

