10 kg CottageCheese på 5 uker

I dag har jeg vært på diett i 5 uker. Det er faktisk ganske rart å tenke på, for det føles som jeg starta i går. Nå på lørdag er det nøyaktig 6 måneder igjen til første konkurranse. Noen kan kanskje tenke at det er lenge, men selv føler jeg at det er litt travelt. Det kommer til å gå så sykt fort – og enda er det en god del fett som skal jobbes av. For det blir litt av en jobb – det skal jeg love dere! Tenk på alle de fettcellene som har brukt mange år på å gro seg godt fast på rumpe og lår… Og så skal de knuses på 6 mnd? Det er travelt!

I dag har jeg vært på en aldri så liten formsjekk, og det var for min del ganske greit å få gjort. Gjør mye for motivasjonen til å fortsette i samme stil! Første gangen Gunnar kikka på meg var vel ca 8 uker siden i midten av august, før jeg hadde bestemt meg for å stille allerede til våren. Det har skjedd ganske mye i løpet av den tiden, så nå var det litt lettere å se styrker og svakheter da litt flere detaljer begynner å komme fam. Det blir vel noen små justeringer i treningsprogrammet, han snakket om å kanskje redusere litt på beintreninga og kjøre enda hardere på skuldrene. Spennende å se hvordan nytt treningsprogram blir seende ut, for det blir litt endringer på pull-ups også siden jeg greide 6 stykker i går. Sånn kroppsmessig er målet å få av så mye som mulig av fettet før jul, og selv om jeg ikke er på selve konkurransedietten enda så tror jeg det blir ganske enkelt å fortsette og være flink. Heldigvis kommer både bursdag, julaften og nyttårsaften på lørdager i år! I tillegg har jeg en familie som er vant til å ta hensyn til idrettsutøverdiett fra før av, så jeg føler meg heldig der.

Jeg håper bare jeg kan fortsette kostholdet på samme måte som nå en god stund til, for det fungerer bra i hverdagen og energinivået er absolutt tilfredsstillende. Siden diettstart har jeg spist ca 10 kg CottageCheese fant jeg ut, og merkelig nok er dette noe jeg fortsatt gleder meg til hver kveld. Favoritten er fortsatt FunLight appelsin og varme jordbær:)

 

I anledning besøket på den andre siden av byen kjørte jeg like godt styrkeøkta mi der oppe i dag. Selv om jeg la meg aaaltfor seint i går (fant ut at jeg skulle vaske badet og litt sånn småtterier før jeg la meg…), og av en eller annen sinnssyk grunn våkna en halvtime før klokka skulle ringe 04:50 (og dermed sov ca 4 timer…) så ble det en veldig god treningsøkt. Økte antall reps på alle øvelsene, og selv om det er litt hat å kjøre opp til 20 reps på knebøy og strake markløft, så er det litt kult med skikkelig pump i lårene for det har jeg ikke hatt så mye av tidligere.

Ble ganske kaputt etter treninga da, jeg vet ikke hvor lenge jeg sto i dusjen og skrudde vannet varmere og varmere. Dårlig uvane jeg har på høsten og vinteren det der… Kvelden har blitt tilbragt i koma i sofaen uten andre lyder enn tastene på PC’en. Ganske deilig! Nå er klokka så mange at det snart er lov til å legge seg også, og siden jeg ikke starter før kl 14 på jobb i morra så kan jeg sove lenge, og likevel rekke en tur før frokost. Jeg kikka på yr.no, for nå pisker regnet på ruta, men i morgen tidlig er det meldt oppholds:) At det er kaldt gjør ikke så mye – man skal da gå seg varm!

Men før jeg tar kvelden så skal jeg bare anbefale en veldig god te:

Yogi Egyptian Licorice Mint! Utrolig god på smak, i tillegg er den koffeinfri og kan derfor fint drikkes på kvelden.

På vei i posten er den en Pukka-te med lakris og kanel. Tenker det også er nok en godsak å varme seg på utover høsten. For nå er det høst… Et lag på beina blir for lite nå fremover – enten longs/strømpebukse under, eller en overtrekksbukse utenpå.

Alt kan bestilles hos iHerb,og med koden QOZ998 får du 5$ rabatt på din første bestilling.

5 thoughts on “10 kg CottageCheese på 5 uker

      • Ja det må du gjøre! Anbefaler å blande litt vaniljeessens i cottagecheesen, og litt romessens og sukrinmelis sammen med bærene når du varmer de. Jeg rører også inn litt kanel i CC’en. En kollega av meg testet denne og tok helt av fordi hun synes det var så godt:)

        Tror kroppen trives på dietten ja! Den har det veldig bra:)

  1. «jeg vet ikke hvor lenge jeg sto i dusjen og skrudde vannet varmere og varmere. Dårlig uvane jeg har på høsten og vinteren det der… » Haha, du er ikke alene om det.. =P

    Blir spennende å følge deg frem mot konkurranse! ^^, Også hadde det vært moro med litt formbilder underveis ;P

    • Jeg skal prøve å få tatt noen formbilder på lørdag morgen for da har jeg god tid, og da kan jeg poste de jeg tok for et par måneder siden samtidig! Har vært litt sløv på den fronten, men jeg lover at jeg skal bli flinkere:)

Legg igjen en kommentar

