Morning glory…

 

Jeg skjønner ikke hva det er jeg… Men jeg får ikke sove! Jeg våkner i 4-tiden omtrent hver natt, og blir bare liggende å tenke på alt og ingenting med seriøse problemer med å sovne igjen.

I natt sovna jeg ikke igjen i det hele tatt, og det er litt rart, for da jeg la meg rundt midnatt var jeg så trøtt at jeg omtrent ikke orket å pusse tennene.

Jaja. Klokka 8 gikk jeg og Torunn ut av døra. Det gjorde litt vondt, da jeg visste at det ventet en aldri så liten spasertur på 2 timer. Jeg hadde en proteinkaffe innabords, og det er den beste jeg har laget noen gang. Hvorfor? Fordi jeg husket å riste ut proteinpulveret i litt kaldt vann først… Smaksatte med litt Stevia Sjokolade, Hasselnøtt og English Toffee. Fin start på det som ble en fin tur!

Vi gikk hjemmefra opp til Estenstadhytta, og det er faktisk et lite stykke…

Fortsatt litt trøtt i trynet, men litt mer våken i hodet! Godt påkledd med pannebånd, buff, fleece, superundertøy, ullvangsokker og skihansker… Kald oktobermorgen i Trondheim!

Satser på at natten som etterhvert kommer bringer litt flere timer i drømmeland:)

7 thoughts on “Morning glory…

  1. I dag var det helt supert vær å være ute i 😀
    Og mens du og Torunn gikk tur har jeg og Ingrid S løpt og herjet rundt Spektrum :p

  2. Det er egentlig ikke så stort mysterium. Det skjedde meg da jeg trente for mye en periode. Kortisol nivået (basal-nivået) blir kronisk forhøyet av et høyt treingsvolum (+ diett). Nivåene går ned mot kvelden og natten igjennom, men begynner å stige mot morgenen. Ettersom basal-nivået ditt er forhøyet skal det ikke mye til på morningen før terskelen for «å vekke deg» nås. Jeg pleide også å våkne ved 5-6 tiden og forble lys våken. Muskeveksten stagnerte også. Jeg var tvunget til å senke treningsvolumet (både frekvens og intensitet) en stund for å komme ned på normalnivåer igjen. Jeg trente tidligere styrke 4-5 dgr i uken pluss flere ganske harde cardio-økter. Nå trener jeg styrke annenhver dag, med morgencardio, og moderatintensitets-cardio dagene imellom (max 1 time). Enn så lenge ser det ut til å holde meg sovende natten igjennom, til kl 07:30 🙂
    Lykke til med målet ditt neste år! Bare ikke kjør deg for hardt! 🙂 Overtrening er like ille for muskelbygging som latskap og sofasliting 😉

    • Har hatt en følelse av det ja:) Sov fantastisk godt i natt etter å ha «forurenset» kroppen med både mais, hvetemel, sukker og melk, så nå holder jeg meg vel ovenpå noen dager framover! Har allerede trappet litt ned på treningsmengden og uka som kommer blir relativt rolig. Tror det er midt i blinken akkurat nå!

Legg igjen en kommentar

