VIL du, eller er du VILLIG?

To ord. Så like, men med to forskjellige utfall.

VIL du…
– gå ned i vekt?
– redusere fettprosenten din?
– bli sterkere?
– løpe fortere?
– øke muskelmassen din?
– forbedre helsen din?

Er ikke dette noe vi alle vil? Hvis du svarer nei på alle disse punktene, så tror jeg at du lyver. Jeg vet ikke om jeg føler behovet for å gå ned i vekt, men jeg vil redusere fettprosenten. Jeg har også lyst til å bli sterkere, og selvfølgelig har jeg lyst til å øke muskelmassen! Veldig mange jeg snakker med sier at de vil gå ned i vekt. Og bli sterkere. Det er fint! Kjempefint! Men så kommer vi over til neste punkt…

Er du VILLIG til å gjøre det som skal til for at du…
– faktisk går ned i vekt?
– reduserer fettprosenten din?
– blir sterkere?
– løper fortere?
– øker muskelmassen din?
– forbedrer helsen din?

Klarer du å si nei til det store saftige sjokoladekakestykket som blir tilbudt deg i lunsjen på jobb i morgen, siden Klara på kontoret nederst i gangen fyller 50 år? Prioriterer du den planlagte treningsøkta fredag ettermiddag sånn at du kommer litt senere enn de andre på lønningspilsen? Løper du det siste intervalldraget, selv om det betyr at du går glipp av de første 10 minuttene av Hotel Cæsar? Velger du å bruke noen ekstra kroner på gode proteinkilder fremfor en pakke nudler eller frossenpizza på tilbud til middag?

Jeg vil bare at du tenker litt på det. Spør deg selv neste gang du ønsker noe: Er jeg villig til å gjøre det som skal til for å nå målet mitt? Er jeg villig til å gjøre endringer?

Det er faktisk du som bestemmer. Det er ditt valg! Velger DU, eller lar du de rundt deg, som er verdensmestere i å synes både det ene og det andre, bestemme?

3 thoughts on “VIL du, eller er du VILLIG?

  1. Dette var et kjempegodt innlegg synes jeg. Enkelt å forstå, rett på sak, og med gode og klare poeng. Bokmerker det, så jeg har det til en dårlig dag ;P

Legg igjen en kommentar

