Torsdagskokkelering

Torsdag formiddag har fått en fast rutine. 4 måltider skal gjøres klare før jeg drar på jobb denne dagen. 2 til i dag, og 2 til i morgen. Selv om vi har et veldig bra kjøkken på jobb synes jeg det er greit å gjøre det meste klart hjemme hvor jeg har alt av krydder osv. Greit å lage flere måltider når man først er i gang også, for da spares det mye tid!

I dag ble det en veldig enkel løsning på det hele! De 3 måltidene som skal bestå av en valgfri mager proteinkilde ble alle sammen svinekjøtt med fajitaskrydder. Fant til min store glede et kalorifritt fajitaskrydder for en liten stund siden, etter å nærmest ha grått bitre tårer over energiinnholdet i SantaMaria sin fajitasmix som inneholder ganske mye sukker. Fajitas er jo så godt!

I dag blir det med stekt paprika, løk og kidneybønner, i morgen med en salat bestående av paprika, rødløk, agurk og minimais, pluss ris ved siden av. Alt er klart i sine respektive bokser! Laksen til i dag fikk seg en runde i stekeovnen sammen med paprika, rødløk, sqash, salt, pepper og noen sesamfrø. Enkelt, men så utrolig godt – jeg virkelig elsker laks! Da jeg ikke er ferdig på jobb før kl 21.30 i kveld, og skal ha første PT-time i morgen allerede kl 06:45, så er det godt å vite at det eneste jeg trenger å gjøre etter at jeg kommer hjem i kveld er å spise kveldsmat og repakke sekken.

I morgen tar jeg treningsøkta mi på Kaliber, i samme ærend som formsjekk og oppsett av konkurransediett. Lørdagen er også ganske spikret allerede, men det blir en bra dag tror jeg! Også er det så sinnssykt godt å vite at på søndag har jeg ikke en eneste liten plan. Hvis jeg vil, så trenger jeg faktisk ikke å stå opp av senga en gang! Ikke at det kommer til å skje, men jeg skal i alle fall være så lat som jeg bare gidder! Kjenner at jeg går litt på reservelagrene akkurat i dag, men vissheten om en fridag holder hjulene i gang.

9 thoughts on “Torsdagskokkelering

  1. Svarer deg her jeg:) målet mitt er først og fremst å få ned fettprosent og bli mer markert, har vært hos gunnar å fått kostholds og treningsopplegg 😉 skikkelig moro å utfordre seg selv.. Og eeeen gang i livet vil jeg også til NM, men er aaaltfor dårlig trent per dags dato! dette er første gang jeg følger et treningsopplegg og diett plan! men det har allerede gitt resultater, så jeg skal bare stå på nå!! 🙂

Legg igjen en kommentar

