Fredag og formsjekk

I dag var det dags for en ny formsjekk hos Gunnar på Kaliber. I tillegg, som alltid på fredager, var det en runde på vekta og med målebåndet før jeg rusla avgårde til jobb kl altfortidlig med aftereightkaffen i hånda.

Jeg hadde ikke så store forventninger til målingene i dag fordi det ikke føltes som det hadde skjedd noe særlig, men jeg fikk meg da et par positive overraskelser. Vekta har riktig nok ikke endret seg så mye siden fredag for to uker siden, men jeg hadde derimot gått inn ca 1 cm over rumpa, hoftene og rundt låret i løpet av de siste 14 dagene. Det er jeg fornøyd med!

Selve formsjekken gikk også ganske bra. Man blir jo litt blind på seg selv, så det var godt å høre at magemusklene vises bedre, og at skuldrene ser større ut. På bare 2,5 uke! Mihihiii, da er det gøy at det er 5,5 måned igjen til første konkurranse som er Sandefjord Open 15. april. Man har vel aldri god tid uansett hvor tidlig man starter, men det er da håp! Og så må jeg trene ned midja litt… Det vil si ikke trene midja. Heldiggris tenker du kanskje? Og det kunne jeg også tenkt siden jeg ikke synes sånne øvelser er spesielt morsomt uansett – men det byr på noen heftige utfordringer for en som skal undervise i Corebar og Pilates skal jeg si deg!

Og så var det dietten da. Ikke sånn kjempestore endringer, men jeg skal kutte noen kalorier hver dag. Gunnar spurte om det var noen måltider jeg syntes var store. Da måtte jeg jo le litt, for den eneste måten det kunne blitt for mye mat på var om det eneste jeg skulle spise var agurk eller isbergsalat… Så da sa jeg at jeg godt kunne kutte ut risen, og legge til litt ekstra grønnsaker i stedet. Og det passer meg intet mindre enn perfekt! For hva er vel 50 gram med ris mot 300 gram med brokkoli? Hohoho, LETT valg! I mitt hode betyr det jo mere mat, selv om det er færre kalorier. Og hva feirer jeg med? Joo, med å legge inn en bestilling på MiracleNoodles så klart:) Starter på søndag, for i morgen blir det stort sett proteiner og litt grønnsaker og bær fram til jeg skal på en innflyttingsfest på kvelden. Det ryktes om tapas… Kristine i lykkeland!

Fikk også kjørt gjennom ukas økt på bein! Overraskende nok så gikk det veldig bra denne gangen også. Så kanskje er det egentlig ikke så overraskende..? Økte i alle fall antall reps, og jeg var greit sliten etterpå kan du si. Nå er det bare en natts søvn som skiller denne økta og morgendagens økt på overkroppen. Denne uka har jeg nemlig tenkt å holde hviledagen hellig!

Legg igjen en kommentar

