Søtt og godt alternativ til frokostgrøten:)

I går kom jeg over et lite tips på hjemmelaget müsli på bloggen til Ida. Det er rett og slett havregryn ristet i en tørr stekepanne (jeg bruker store glutenfrie), og tilsatt sukrin og kanel. Jeg hadde oppi litt eplekakepaikrydder også – og det var kjempegodt! Jeg rørte rundt til sukrinen var smelta og resten av krydderet var godt fordelt, og så var det bare å la det avkjøles litt sånn at det på en måte stivna før bruk.

Du kan jo bruke det til alt mulig rart, men diett er diett, så jeg lagde litt «melk». Den fantastiske «melken» var proteinpulver med banansmak ristet ut i vann med litt Stevia Vanilla Creme og Frontier Natural Products Banana.

Nå skal jeg ikke nekte for at jeg kanskje begynner å utvikle diettsmaksløker, men det var veldig godt!

Tenker at dette blir fint å ha med seg som frokost de gangene man skal ut på tur og kanskje ikke har tilgang på kjeler og kokeplater! Og, som en variasjon. Men havregrøt er havregrøt, og jeg er fortsatt fan av den altså:)

Jeg skal hente en ny pakke fra iHerb i dag. Dilla? Jadda… Men jeg anbefaler det virkelig! Det er ganske billig, bestillinger under 200 kr er tollfrie og er ikke pakkene så tunge er det også billig frakt. Med koden QOZ998 får du 5$ rabatt på din første bestilling. Og det er jo hyggelig:)

5 thoughts on “Søtt og godt alternativ til frokostgrøten:)

  1. Kanskje det er noe sånt jeg burde hatt med når jeg skal til Trollheimen i mars. Gruer meg litt til å gå med tung sekk og ski i flere dager. Da er det greit å kunne spare vekt der man kan. Ble havregrynene mye tyngre?

      • Jeg får teste det ut når vi har flyttet inn i nyleiligheta 🙂 Og om det ikke blir så mye lettere, så kan jeg i alle fall nyte det til kveldsmat av og til 😀

        Btw: Måtte sette på litt musikalmusikk (Chicago) når jeg kom hjem, for burlesque-sangen minte meg om «All that jazz». Kan nesten ikke vente til neste uke :p

Legg igjen en kommentar

