Den som er syk på en lørdag, er virkelig syk!

Jeg har kasta inn håndkle. Jeg har innsett at denne gangen så ble til og med jeg syk sånn helt på ordentlig.

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har et veldig anstrengt forhold til det å være syk. Jeg er skikkelig grådig på sykedager, og går gjerne på jobb til tross for at jeg hangler litt, selv om jeg egentlig burde holdt meg hjemme. For hva skjer hvis jeg virkelig blir syk og må ha egenmelding? Nei, da er det nok best å spare de dagene og gå på jobb, for jobben gjør seg uansett ikke selv og så lenge man får gjort litt, så er et i alle fall ikke like mye å ta igjen neste dag…

Og så er jeg veldig redd for at folk skal tro at jeg er lat og bare har lyst på litt fri. Kriteriene mine for å være syk er enten oppkast mer enn en gang, til nød feber (for du kan jo bare ta en paracet!) eller sykehusinnleggelse. Det er så mange som utnytter sykedagene og det provoserer meg så sinnssykt! Det er derfor jeg sier at om man er syk på en lørdag – ja da er man virkelig syk. Og på lørdag OG søndag? Jeg har brukt opp en frihelg på å være syk… Men som sagt – ikke helt vant til å være syk så jeg startet jo lørdagen med å være nesten frisk. Trodde jeg…

Kom meg i alle fall ut en tur og fikk matet endene ved Spektrum.

              

Dette er seriøst billig moro! De fuglene eller hva man nå skal kalle de har en enorm personlighet. Det gøyeste er når de prøver å stjele maten ut av munnen på de andre, eller når en stikker av med en bit og svømmer som en gal mens en annen henger fast i stjerten på slep, haha:) Søte da!

I går kveld var det heldigvis bare total relax og sofakos med verdens beste lille hund!Ikke dumt å være barnevakt for et sånt lite sjarmtroll, når du i tillegg får en som varmer deg på bena om natten:)

Men siden jeg var så kjepphøy med formen i går, så fikk jeg lide for det i dag. Så i dag har jeg vært størst på google og sett hva man bør og ikke bør spise, noe som resulterte i tidenes søndagsmiddag: kokt torsk, gulrotmos og egg. Snakkes!

Men det skal være sagt, at det finnes oppskrifter med disse ingrediensene allerede! Bare at de har litt flere ting i tillegg. Som f.eks. krydder.

Som dere skjønner så ble det ikke noen treningsøkt på meg i dag. Og det blir det ikke i morgen heller, for jeg har innsett at jeg må ha en dag til hjemme, kanskje to. Så da blir det en tur til legen i stedet for… Min nye fastlege som jeg enda ikke har møtt – til tross for at jeg byttet i mars i fjor. Jeg sa jo at jeg ikke pleier å være syk;)

7 thoughts on “Den som er syk på en lørdag, er virkelig syk!

  1. Hei! Stakk innom her for første gang i dag ved en tilfeldighet, utrolig bra blogg 😀
    Huff da, men du får ha masse god bedring! Du er flink som tar det med ro selv om du er syk, får krysse fingrene for at det ordner seg snart:)

  2. Kjenne mæ så gæli igjen Kristine.. Men, no har æ desverre fått opplev flere ganga at det ende i en lengre sykmelding om man presse sæ te å jobbe om man hangle.. Spesielt i vår jobb, der vi må vær 110% energisk og sprudlende hele dagen;) SLUTT å bruk opp helgen dine på å vær syk! Blir en fryktelig ond sirkel til slutt;)

  3. Bra du tar til fornuft og lytter litt til kroppen din 😉

    Jeg er vokst opp med at vi sparte på gamle skalker og andre brødrester, som vi alltid ga til fuglene i Vanndamman; duer, svaner, ender, gjess, påfugler, og nå de siste årene alt for mange måser. På tide å reise hjem en tur tror jeg :p

Legg igjen en kommentar

