And I’m back in the kitchen!

Som sagt – diett igjen i dag – og siden det ikke akkurat står en styrkeøkt på agendaen er det første laksemåltidet på en uke fortært. I ny forpakning vel og merke… De fleste har vel fått med seg at spinat er et av mine favorittilbehør til laks? Jeg fant denne oppskriften i dag, og modifiserte den litt sånn at den passer inn i diettplanen min. Jeg ville ha den litt kremet, så jeg «lånte» litt CottageCheese fra kveldsmaten denne gangen:) Min versjon ble som følger:

Spinatsuppe med ovnsbakt laks

Laksefilet
– Popcorn Seasoning Sourcream&Onion
– Maldonsalt
Krydre laksen og bak den i ovnen på 200° i ca 20 min

Frosne spinatputer
– Grønnsakbuljong
– CottageCheese
– Hvitløk
– Kvernet pepper
– Revet muskat
Kok opp vann og tilsett buljongpulver. Legg spinatputene oppi og la de tines i buljongen. Finhakk hvitløk og tilsett. Mos CottageCheese og rør inn i suppa. Smak til med muskat og pepper.

Ha suppa over i en dyp tallerken og legg laksen på toppen. Mm mm mm:)

6 thoughts on “And I’m back in the kitchen!

  1. Likerliker at du er tilbake på kjøkkenet:-) Trenger massemasse mattips!! Og ja, de popcorn seasoningene er helt geniale! Holder på å arbeide meg gjennom smakstypene jeg;)

Legg igjen en kommentar

