Lyktestolpestafett

Jeg ble jo faktisk sykemeldt fra jobb hele denne uka. Snakker om å ta feil, da jeg først tenkte at jeg bare ble litt uvel av nytt kosttilskudd… Jeg har tenkt meg en liten tur på jobb i morgen formiddag for da får vi besøk fra hovedkontoret, og så kanskje en tur på kvelden for å ha en gruppetime om jeg ikke får vikar. Det er en time hvor jeg ikke trenger å trene selv, og så lenge jeg får slappet av litt før den så skal det gå fint tror jeg:)

I går kveld gikk jeg en liten runde rundt i nabolaget, og i dag har jeg vært på en liten tur rundt elva bare for å sjekke ståa på formen.

Og jeg må le litt. Hele runden rundt elva tar meg litt under en time på en vanlig dag. I dag brukte jeg 3 timer. Venta litt på ei venninne, og jeg tok 20 minutter i sola før jeg gikk hjem (greit å kunne legge seg nedpå og slappe av litt!), men 3 timer? Jeg gikk ikke en gang hele veien rundt!

Den lengste biten var fra Bakklandet og opp til Singsaker. Bare oppover! Og for en kropp som ikke akkurat har vært noe særlig i bevegelse den siste uka så var dette den største utfordrende fysiske anstrengelsen siden halvmaraton. Så da var det bare å ta steg for steg, og hele tiden ha neste lyktestolpe som mål. Og det fungerte jo! Jeg kom meg hjem til slutt, selv om det ble en del pauser på veien:)

Etter å ha spist snill-mot-magen-mat de siste dagene har jeg i dag bestemt meg for å kjøre diett igjen 100% fra i dag, bare med litt mindre mengder krydder enn jeg pleier til å begynne med, hehe. Jeg blir ikke lenger kvalm ved tanken på proteinpulver, og jeg kjenner jeg har lyst på noe annet enn gulrotmos og frossen spinat som tilbehør til måltidene. Det har blitt mye hvit fisk og kylling, men det er jeg heldigvis IKKE lei av:) Jeg tror kroppen også har begynt å ta til seg næring igjen, så jeg tipper energinivået kan stige litt framover. Og det gleder jeg meg til!

Det skal bli utrolig godt å komme tilbake til normalen igjen, se litt folk, få litt impulser, trene… Er der ikke helt enda, men snart:)

One thought on “Lyktestolpestafett

Legg igjen en kommentar

