Den første snøen:)

Jeg er, har alltid vært, og kommer alltid til å være et vinterbarn. I dag har den første snøen så vidt lagt seg i Trondheim, og det finnes ikke bedre dag for det enn første søndagen i advent (bortsett fra om den hadde lagt seg i går da, selvfølgelig!). Jeg elsker når den bare plutselig har lagt seg over natta, også denne gangen hoppet hjertet over et slag:) Kanskje fordi jeg er hjemme hos Mor&Far og ser ut av akkurat det samme vinduet som da jeg var liten? Uansett er det spesielt hyggelig at den kommer første søndag i advent… Senere i dag er det julegrantenning, og så kommer det masse familie på besøk for å spise litt bursdagskake og julesnacks. Pepperkaker, mandariner, gløgg, nøtter og marsipan. Det blir nok litt på meg også..!

Ettermiddagen og kvelden i går var kjempekoselig! God middag, dessert og kake:)

   

Biff, stekte sampinjonger – Salat med blåmuggost, pære, blomkål og valnøtter – Salatdressing av olivenolje, søtsterk sennep, salt og pepper – Stekte potetbåter med hvitløk, salt og pepper. Kjempegodt:)

Fruktsalat til dessert! Mango, kiwi, banan, eple, rosiner, hakkede mandler, hakket mørk sjokolade og veldig mye Dream-is med vanilje i bunnen. Tipper jeg spiste like mye dessert som middag – det var helt sinnssykt godt! Ikke den aller verste desserten man kan spise heller faktisk;)


Litt kake ble det selvfølgelig også plass til! Den var faktisk bakt med sukrin og full av masse deilig frukt og vaniljekrem. Litt mangel på pynt fordi den skal reshapes og pyntes til i kveld. Og da er den sikkert enda mer saftig enn den var i går, nam nam:)

xxxxxxxxxxxxx

Snart skal jeg en tur på ELIXIA Teglgården for å gjennomføre ukens siste treningsøkt. Ikke bare ukens siste, men også den siste på det programmet jeg kjører nå. Det blir styrke på overkropp, og med så velfylte energilagre som det jeg har nå bør det bli en bra økt! Etter beinøkta på fredag føler jeg virkelig at kroppen har kommet seg til hektene igjen, så treningsmotivasjonen er absolutt til stede!

Ha en magisk søndag!

5 thoughts on “Den første snøen:)

  1. Hei Kristine!

    Jeg lurer på noe etter å ha fulgt med både på fitnessnora og freakyfitness, samt at jeg følger din blogg hver dag. De kunne ikke skeie ut enkelte dager slik du gjør innimellom. Så spørsmålet mitt er hvorfor kan du det? Er det fordi du ikke er i konkurransediett enda? Og tenker du kalorier når du skeier ut?

    • Jeg velger å «skeie ut» på lørdager for å føle at jeg lever litt. Men det å skeie ut betyr ikke at jeg stapper i meg så mye dritt jeg bare klarer fra morgen til kveld! For meg betyr det i hovedsak å spise litt andre ting enn det som står på dietten i løpet av dagen. Det viktigste er å få i seg nok proteiner, og siden jeg er veldig glad i proteiner i alle former er det bare kos:) Det kan for eksempel være en proteinpannekake av egg, mager kesam og proteinpulver, eller en smoothie med bær, mager kesam og proteinpulver. Da har jeg «spart opp» litt til kvelden kommer, og da lar jeg hjernen koble litt ut og teller overhode ikke en eneste kalori. Det skal likevel sies at jeg nok spiser litt mindre mengder enn hva jeg gjorde før jeg var på diett. Det er ikke så mye som skal til for å være fornøyd lenger:) Sukker har jeg for eksempel funnet ut at kan være greit å holde til et minimum, da jeg kan få litt vondt i hode og blir utrolig trøtt og slapp om jeg får i meg for mye av det.

      Nå har jeg vært på diett i 11 uker, og det er 20 uker igjen. Jeg har respondert bra på dietten og treningen, og jeg føler meg trygg på at jeg kommer i form tidsnok. Nå er det 4 uker igjen til jul, og jeg har planer om å spise både bacon til lutefisken på julaften, rugbrød, sildesalat, lefser og røkelaks til frokost og å smake på svoren på ribba 1. juledag. Da kan jeg heller spise en halv potet i stedet for 3, og litt større mengde grønnsaker. Jeg har også tenkt å kose meg på julelunsj med lederteamet på Rica Nidelven før jul. Men i år kommer jeg nok ikke til å smake på like mye som i fjor, jeg kommer heller til å spise litt av det jeg virkelig har lyst på. Neste helg skal vi ha jentejulebord, men de ble med på å gå et sted vi kan bestille sushi, og det er jo absolutt ikke det verste!

      At jeg har valgt disse «eventene» på forhånd gjør at det er lett å motivere seg til å følge dietten til punkt og prikke resten av desember. Når vi bikker over til 2012 er det nøyaktig 15 uker igjen til jeg skal stå på scenen i min første konkurranse. Det er fortsatt langt igjen til sceneform, men ikke lenger enn at 15 uker med disiplin skal være nok så lenge jeg holder meg frisk og skadefri. Da skal du se det blir en pause med utskeielser fram til 21. april;)

      Håper du føler du fikk svar på spørsmålet ditt!

  2. Åå den fine snøen. Jeg og vil ha. Håper den er der enda i morra når jeg kommer til Trondheim.
    Du er litt flinkere på å feire bursdagen tidsnok enn meg. Jeg hadde bursdag 1. okt og skal feire med familien i dag.
    Kos deg masse og nyt søtsakene du spiser 🙂

  3. Enig, jeg er også et vinterbarn. Synd snøen forsvant nå, men forhåpentligvis blir det ikke så lenge før den blir liggende 🙂 Så bra du har hatt en fin helg, må jo unne seg litt kake når man har bursdagsbarn! Veldig bra form på deg mtp konkurransekropp, stå på 🙂

Legg igjen en kommentar

