Sterk eller svak…

Første dag med nytt styrkeprogram – kjempegøy! Nå gleder jeg meg bare til å gunne på alt jeg har fremover:)

Et lite slag i trynet ble det jo… Nå har jeg i ca 2 mnd ligget ganske høyt på antall reps i de aller fleste øvelsene, så nå er tiden inne for å redusere antallet kraftig og jobbe litt med styrken igjen! Fikk et lite tilbakefall på grunn av det mageviruset, men fredag hadde jeg en god beinøkt og følte liksom at jeg var litt back on track!

Ha

Haa

Haaa…

Knebøy var første øvelse ut. 3 sett – 5 repetisjoner. Enkelt og greit, jeg skulle velge en vekt jeg visste at jeg kunne klare, for jeg skal øke med 2,5 kg på hver økt. Da øker det jo fort siden jeg skal trene knebøy to dager i uka… Så da gikk jeg for 80 kg. Jeg klarte det, ja, men det var litt tyngre enn hva jeg trodde det kom til å bli. Nå er det jo lenge siden jeg har hatt så tunge vekter på skuldrene, men når jeg ser tilbake så kjørte jeg 3 sett med dobbelt så mange repetisjoner (10!) på den samme vekta i starten av september. TRIST!!!

Samme opplegget på benkpressen; 3 sett med 5 repetisjoner. Lenge siden sist jeg trente den øvelsen for bryst nå! Der gikk jeg for 45 kg, og det fungerte for så vidt bra. Her føltes det riktignok som at jeg har litt mer å gå på, for jeg har vært oppe på betraktelig flere repetisjoner med samme vekta. Bare litt trist.. (Er vel 45 kg på bildet, men det er gammelt…)

Og så da – Chins! Jeg har jo kjørt pull-ups men håndflatene vekk fra ansiktet en stund, men i dag var det bare å skifte grep og kjøre med håndflatene mot. Alltid spennende med noe nytt, og jeg er kjempefornøyd med å klare 10 reps på første sett, 8 på nummer 2 og 7 på siste. UTRIST:)

Avsluttet økta med 5 sett sidehev og 3 sett på mage.

Det føles godt å jobbe litt tungt igjen, og jeg gleder meg bare til å se og kjenne at kroppen blir sterkere – og forhåpentligvis se at musklene vokser litt:)

Lenge siden jeg har tatt noe særlig bilder på trening nå, og enda lenger siden jeg har filmet… Må se om ikke jeg får til det igjen snart da, om det er interesse for det..? Legger med et lite klipp fra happydays i slutten av august, da jeg faktisk følte meg litt sterk… (Dere som fulgte den gamle bloggen min har nok sett den før!)

One thought on “Sterk eller svak…

Legg igjen en kommentar

