5. desember : GLØGGTE

Til min store glede fant jeg for noen uker siden en te med gløgg-smak på Kremmerhuset! Den vanlige Tomtegløggen er full av sukker og passer ikke helt inn i min diettplan, men jeg er så glad i gløgg så da er det fint med et lite substitutt!

Med smak av kanel, appelsinskall, mandel, ingefær, nellik og kardemomme er dette absolutt noe som minner om jul. Det smaker selvfølgelig fortsatt mer te enn gløgg, men bare navnet er jo nok til å få i alle fall meg i julestemning:)

Den smakte ekstra godt etter en liten spasertur i de tidlige morgentimene. Og i dag er jeg veldig stolt over at jeg kom meg opp og ut! Jeg tenkte at jeg burde sove litt mer i det klokka ringte, men jeg kom meg opp, drakk en kopp kaffe, fikk på meg ullundertøy, puttet musikken til kveldens Corebar Challenge i ørene og gikk 5 km-runden min. Det er ikke like attraktivt å gå rundt elva på denne tiden av året… Det var heldigvis oppholdsvær og hardt på bakken da jeg gikk, det er det IKKE nå. Grått og regn… Heldigvis meldes det bedre vær og friske minusgrader utover uka, og hvis det faktisk rekker å snø litt i morra så blir det nok vinterstemning fremover. Jei:)

Ha en fin dag da dere! Ikke glem å gjøre noe som gjør deg glad;)

 

3 thoughts on “5. desember : GLØGGTE

  1. Kan godt være den må kjøpes neste gang jeg tar turen innom sentrum (senere i dag?).

    Vi gikk nok samme vei i dag tidlig, vi. Det var fortsatt opphold og «tørt» på bakken da jeg gikk langs elva i dag tidlig. Kanskje vi gikk forbi hverandre uten å vite det? 🙂 Hvilken vei går du? Jeg går som regel «mot klokka» 🙂

    • Gikk IKKE rundt elva denne gangen… Men pleier å gå fra Bakklandet og bort til Spektrum, før jeg går via Kalvskinnet og ned på Marinen og avslutter opp sykkelheisbakken:)

Legg igjen en kommentar

