Powerlifting

Jeg kjørte benkpress igjen i dag, og jeg klarte faktisk alle 5 repsene i alle 3 settene på 50 kg. Helt etter planen med andre ord, og jeg er veldig fornøyd! Skikkelig godt å løfte det som i alle fall for meg føles som tunge vekter igjen! Er ikke så glad i å telle til mer enn 8 når jeg trener egentlig… Var oppe kvart på 5 i natt, etter nok en snål natt. Til tross for tidlig morgen og litt for få timer i drømmeland er jeg egentlig litt forundret over at det går an å mobilisere alt som er der av kraft akkurat når det gjelder. Nå skal det også sier at jeg fikk en meget god spot, og da klarer man av en eller annen grunn litt ekstra;) Det ble en ekstraøkt før jeg gikk hjem, i form av FitnessFusion. Ikke den mest fysisk krevende timen å ha, og dessuten var det utrolig godt å få tøyd og bøyd litt.

Nå venter to styrkefrie dager før oppkarbing og en killer kanonøkt med forhåpentlig nok en ny personlig verdensrekord på pull-ups. Det ligger an til en ettermiddagsøkt, bare for å være sikker på at den blir mest mulig optimal! Kjenner jeg blir gira bare ved tanken;)

Bare en liten advarsel: her kommer et lite frustrasjonsavsnitt (Mor, ikke bli bekymret, jeg har det bra). Når det gjelder den utvendige formen og fasongen så blir jeg mer og mer forundra over hvordan både kroppen og hodet fungerer. Det er litt sånn som å lese til eksamen, at jo mer du leser, jo mer forstår du at du ikke kan. For meg er det sånn at jo tynnere jeg blir, jo mer fett føler jeg at jeg har på kroppen. Du skjønner at det er noe feil når du vet at fett% din er på ca 10 og du tenker at du ser litt feit ut. Derfor tenker jeg å ta en InBody-test igjen på fredag, bare for å se hva som har skjedd de siste 2,5 mnd siden forrige test. Jeg er egentlig sykt spent på alt. Om jeg har mistet muskelmasse, eventuelt hvor den har forsvunnet fra… Eller om jeg har klart å bygge litt, og eventuelt hvor… Om jeg har klart å ta av eller om jeg har lagt på meg fett… Noe sier meg at det er litt dumt å gjøre det nå før jul, men det har jo hele tiden vært planen og teste igjen nå så da må jeg nesten bare gjøre det. Får ta en ny i starten av januar også da, bare for å se om jeg kommer meg gjennom jula uten å ta alt for stor skade av den, hehe:) Og så tror jeg bare at jeg skal vente til etter konkurransene i april før jeg tar noen etter det. Det er jo uansett bare det visuelle som teller oppe på scenen, så etter jul skal de tallene få lov å være akkurat det de er: bare tall. Så får jeg la coachen bedømme og justere diett og trening, for da kommer jeg sannsynligvis til å komme i så god form som det er mulig for meg å komme i til de dagene det gjelder som mest. Don’t think – just DO!

One thought on “Powerlifting

Legg igjen en kommentar

