Du grønne, glitrende…

En ny og godkjent treningsøkt ble tilbakelagt i går. Jeg valgte å beholde samme vekt som sist på knebøyen, bare fordi jeg ikke var helt fornøyd med hvor dypt jeg gikk sist. Dette klarte jeg å gjøre noe med – selv om det var ufattelig tungt!

Militærpressen gikk også bra, selv om 2,5 kg er relativt stort hopp for hver trening. Kjenner at det krever sinnssykt mye av kjernemuskulaturen nå – men den har jo aldri hatt vondt av litt juling (så lenge man har kontroll!)

Og så da: Pull-Ups. Jeg var faktisk ganske nervøs i forkant av treninga, for denne øvelsen føler jeg at jeg må prestere i! Det er nå bare 2 uker igjen til jeg skal være i mål med repetisjon nummer 12, og å ikke greie det vil være et nederlag. Og 2 uker? Det er jo JULAFTEN! Tenk for en fin julegave det vil være til meg selv og greie det da:) Jeg tok ny rekord i går da, greide 10 på første settet, 9 på nummer to og 8 på siste.

På siste sett kasta jeg toppen bare for å se hvordan hele ryggen ser ut når den jobber. Jeg fikk sjokk! Der var det jammen meg antydninger til et aldri så lite juletre. Jeg skal ikke be Dorian Yates gå å legge seg heeelt enda, men litt moro var det jo!


Pull-ups er en ganske snedig øvelse egentlig. Det er jo en øvelse hvor du i all hovedsak bruker ryggen, men se på disse bildene. Ser du hvor mye jeg kniper i rumpa? Og hvor mye magen må jobbe?

 

Du blir altså ikke god i pull-ups dersom du bare trener nedtrekk. Du blir god på det du trener på – end of discussion!

5 thoughts on “Du grønne, glitrende…

Legg igjen en kommentar

