20. desember : TIL SVERIGE FOR LITT JULESTEMNING

De to siste årene har jeg og Torunn reist bort en langweekend før jul for å se på lillebror i EM i terrengløp. I år ble det arrangert på et sted som ikke var et like attraktivt reisemål som Dublin eller Faro, så vi tok oss ikke bryet med å reise… Men vi måtte jo få oss en førjulstur!

Så i dag tok jeg ut en feriedag, og vi dro i stedet over grensa, nærmere bestemt Åre, for litt shopping. Jeg elsker Åre! De fleste gangene jeg har vært der har det vært for å stå på brett. Nå har jeg ikke akkurat reist verden rundt for å kjøre brett, men jeg har etter hvert vært ganske mange steder i Norge, og jeg må si at Åre slår alt! Det er så utrolig koselig der, og siden det i tillegg er i Sverige er det jo nesten gratis. Du kan jo trekke fra en null og dele beløpet på 2, så har du omtrent det det koster i norske penger. I lille Åre sentrum har du masse koselige butikker, mange bra spisesteder og en stor ICA-butikk med godt utvalg av både sunne og litt mindre sunne fristelser… Fikk kjøpt en ny lue (som om jeg trengte en til..?), en genser, ganske mye bra mat, litt dårlig mat (naturgodis og smågodt, hello!), og smør til bakekveld på torsdag, siden det er tomt i Norge.

Det er jo ikke akkurat den verste vinteren i Trondheim om dagen heller, så det var utrolig godt å få en kjøretur over fjellet og få litt ordentlig julestemning med snøfonner ved veien og snøtunge trær.

I dag var det uten ski og brett på taket, det var treningstøy i bagen i stedet… Vi stakk oppom TOTT Hotel for en økt på Gold’s Gym før vi dro hjemover. Jeg har stagnert på de fleste styrkeøvelsene nå, så jeg skal snart bytte program. Prøvde meg likevel på 90 kg i knebøyen. Kjørte alle repetisjonene, men de var langt i fra så dype som de burde vært! Militærpressen gikk på 30 kg i dag, men det begynner å bli litt tungt det også, selv om det bare er 5 repetisjoner.

I morgen er det igjen klart for min årlige julegruppetime. Cardio X-mas kl 18.00, etterfulgt av 30 min med BOSU Styrke. Jeg kjenner litt for godt på kroppen at den ikke har fått nok av den «riktige» maten sin, så i morgen skal jeg være snill med den og gi den det den liker best! Tro det eller ei, men jeg savner egentlig dietten litt allerede…

Legg igjen en kommentar

