Årets første treningsplan!

Jeg kunne sagt at «da er jeg i gang» – men jeg sier heller «da fortsetter jeg». Jeg tok jo en pause fra dietten i jula, men jeg tok ikke pause fra treninga. Selv om hodet vet at det er jul, så vet ikke kroppen det. Derfor er det bare å kjøre på!

En ting er sikkert, og det er at januar er i gang – og alle de som tok pause i desember er tilbake på trening nå. Litt mer motiverende å trene med folk rundt seg synes jeg, så det ble en god økt på nytt styrkeprogram etter jobb i dag. Det nye programmet minner litt om det jeg nettopp har kjørt i forhold til at «alt» trenes hver gang. Det er litt fler øvelser, litt mer variasjon i antallet repetisjoner, flere sett og dermed mye større volum på hver treningsøkt.

Øvelsene på dagens økt var knebøy i knebøymaskin med smal fotstilling, militærpress, pull-ups med bredt grep, liggende lårcurl, omvendt flyes, bicepscurl og mage. Ba spesifikt om å fortsete med pull-ups, og det var gøy å prøve med bredt grep. Det er litt tyngre, og tar litt annerledes. Det føltes bra! Andre øvelser som har kommet til og som jeg jubler over er dips, upright rows og sittende roing. Strake markløft skal også med igjen, tungt, men bra!

Hadde jo også pilates i dag tidlig, og jeg kjente at det var lenge siden sist for å si det sånn. Litt sånn småstiv i ryggen kan du si… Godt å være i gang igjen, og jeg er glad for at jeg blir «påtvunget» litt sånn type aktivitet i løpet av uka.

Når det gjelder dietten, daaa kan jeg si at jeg er i gang igjen. 2 uker med pause har gjort godt, tror jeg i alle fall:) Jeg har jo lagt på meg litt, men det slipper vel en del i løpet av de første to ukene tenker jeg. Det er ikke noe jeg stresser med, men har det ikke skjedd noen endringer i løpet av 3 uker – da skal jeg vurdere å bli hysterisk (ja, særlig). Jeg kjenner at det har vært litt godt å ikke planlegge hvert eneste lille måltid, men nå gir jeg litt bæng i hva jeg spiser så lenge det bare står på dietten. Det kan fort bli mye tunfisk rett fra boksen og noen cherrytomater ved siden av for å si det sånn… Eller en av de berømte fiskegrytene som det er så lett å lage mange porsjoner av samtidig! Akkurat nå er alle laksemåltidene for resten av uka i ovnen. Alt smaker litt bedre når det er ferskt, men jeg kjenner det er nok andre ting å fokusere på, så da får mat være for kroppen det som bensin er for bilen. Du kjører ikke 10 mil for å fylle tanken bare fordi det er 20 øre mindre for literen heller. Jeg bruker heller energien på gode treningsøkter, og sparer heller litt tid på matlagingen og sover mer i stedet. Så får vi se hvor lang tid det tar før jeg får lyst på goood mat igjen da, hehe;)

Har du hatt en sprek start på det nye året? 😉

2 tanker på “Årets første treningsplan!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s