Frysninger – Fryse – Røyke – Ryke… TORSK!

Det er ganske kaldt i dag. Jeg er litt småfrossen. Jeg vil kanskje ikke si at jeg fryser, men jeg er litt kald. Derfor ryker det godt her nå. Ikke at jeg har noen peis, men masse tente lys, som gjør hjemmelørdagskvelden litt ekstra koselig:)

Startet dagen med en redbull i hånda på vei til ELIXIA, og gjennomførte en økt med fantastiske fatburnintervaller på romaskina. Etterpå ble det en halvtime på mølla – og HALLO når ble det tungt å  på mølla liksom. Det var IKKE så tungt i jula. Det var ikke så tungt på nyttårsaften heller. Det var vel generelt litt lettere med mere mat innabords tenker jeg;)

I dag prøver jeg meg på en ganske seriøs reload med carbs. Det vil si veiing og telling, men med noen karber som ikke er de aller beste (det er derfor den er ganske, og ikke veldig, seriøs – et steg om gangen!). Som hvetemel og melk… Var en periode hvor jeg fikk litt vondt i magen av det, men det får jeg ikke nå, så hurra for det:) Masse karbs, litt moderat med proteiner og minimalt med fett er oppskriften på en sånn dag. Og redusering av proteiner? Vekk med pulver – jeg vil ha MAT! Det ble scones til frokost etter treningsøkta, med en faktisk veldig god røre av jordbær, magerkesam, vaniljeessens og sukrin som topping. Blandet inn litt kardemomme i sconesrøra denne gangen, og det fungerte veldig bra:)

Middagen er inspirasjonen til overskrifta. Røkt torsk… Herregud så GODT det er!!! Jeg får helt frysninger! Nå høres jeg sikkert litt rar ut, men det har nettopp vært jul, jeg har IKKE glemt hvordan «vanlig» mat smaker. Diettsmaksløkene er fortsatt på ferie og jeg er ved mine fulle fem. Jeg har sagt det mange ganger før og jeg sier det igjen: jeg er veldig glad i fisk og det er en grunn til at jeg frivillig spiser fisk i alle måltidene som har plass til det i seg rett som det er. Men røkt torsk… Det må virkelig være det beste av det beste!

Lot fisken trekke i et oppkok av vann, hele pepperkorn, litt eddik og laurbærblader i ca 12 minutter. Lagde en gulrotstuing av en hvitsaus av litt hvetemel, skummetmelk, tørket persille salt, pepper og revet muskat og lot gulrøttene koke i den. Og så kokte poteter da. Brødet ved siden av er fra det fjellbrødet jeg fikk til jul. I stedet for flatbrød, liksom!

I kveld blir det litt risengrynsgrøt – som dere kanskje også allerede har fått med dere at jeg er stor fan av! (EDIT: Jeg skar 2 cm av en vaniljestang, delte den og hadde frøene pluss «skallet» oppi grøten på slutten av koketiden. Ohmygodohmygodohmygod!!!) Og så får vi se hvilke bra saker jeg skal fylle opp kalorikvoten med til slutt, hehe:) Det skal i alle fall bli bra trøkk på styrkeøkta i morra – vær trygg!

1 tanke på “Frysninger – Fryse – Røyke – Ryke… TORSK!

  1. Mm røykafisk er sykt godt. Var på fiskhalen i dag, hamstret litt fisk. Begynner i praksis på mandag, så da er det kjekt å ha i fryseren. Lykke til på trening i morra 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s