Hello Helsinki!

For et døgn… Startet lørdagen friskt med en 3000m i regi av Strindheim IL og Trøndersk Vinterkarusell. Seriøse løpere ville nok bare ristet på hodet av meg, for jeg «varmet opp» fra bilen til registreringen (jeg hadde det jo travelt – så måtte løpe), stilte til start, løp sånn passe fort fra start til mål og sa meg fornøyd med å ha gjennomført. Det var ikke optimalt underlag å løpe på, så tiden var mye dårligere enn det første løpet i oktober. Men, den var lik den jeg hadde på opptaket til Befalsskolen, da var det sommer og fint vær og jeg hadde trent til den. Nå hadde jeg ikke løpt på 2 uker? Så jeg er vel sånn OK fornøyd… Tror jeg!

Etter løpet stakk jeg innom jobben for å dusje, tror jeg brukte 2 minutter i dusjen, og var der i til sammen nesten 2 timer. Møtte jo så mange å prate med… Shoppet litt etterpå, salg på XXL da vøttø… Nytt treningstøy som skal på i dag, og det passer jo bra med litt 2XU kompresjon etter å ha spist omtrent hele verden i går kveld. Da var det nyttårsfest med jobben – på jobb. Vi dekket langbord i yogasalen, og det ble en utrolig morsom kveld med masse leker og morsomme påfunn fra partysvenskene våre.

Nyttårsfest er jo en fin anledning til å pynte seg litt også da… Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde en god grunn til å gå med kjole og høye hæler hver eneste dag. Det er så fint! Du ser ikke skoene så godt, men jeg kjøpte de i alle fall da jeg var i Portugal for litt over et år siden. Jeg ble så forelsket i de at jeg kjøpte de selv om jeg egentlig ikke hadde råd og egentlig ikke hadde bruk for de i det hele tatt… Jeg har en svakhet for perfekte høye hæler. Jeg må finne flere anledninger til å pynte meg litt:)

Etter festen måtte jeg kjøre hjem til Mor&Far for å bytte bil. Det er helt på andre siden av byen, så jeg ble like godt over der til i dag… Før frokost i dag hadde jeg rukket å kjøpe flybilletter til Helsinki av alle ting. De siste årene har jeg og deler av familien reist til flere steder i Europa for å heie på Sondre. Kjempegod reisemotivasjon for en som ikke har vært så flink til å komme seg steder tidligere… Han har tidligere fått meg til Dublin, Barcelona, Faro og Birmingham, og nå altså til Helsinki. Mor&Far har allerede kjøpt billetter, så nå er prosjektet å få ordnet sånn at vi kan sitte sammen…Jeg skal i alle fall ikke havne i samme situasjon som da vi skulle til Birmingham da vi hadde kjøpt fly og hotell – og stevnet viste seg å være utsolgt. Vi endte opp med gratisbilletter så jeg klager ikke, men det er jo litt forskjell på et DL-stevne og på Friidretts-EM da…

Spiste frokostgrøten min med barneskeia. Måtte smile litt da jeg så mønsteret på den, det er jo 3 fisker. Kanskje ikke så rart at jeg ofte spiser 3 fiskemåltider i løpet av en dag?

Det er ganske greit å være hjemme hos familien min, der finnes det alltid mat til meg også selv om jeg er på diett! Havregryn har alltid vært standardvare i kjøkkenskapet, og når lillebror er sponset av både Proteinfabrikken og Funksjonell Mat så går det an å stjele litt pulver til grøten sin og toppe det hele med Sukrin.

Så har jeg bestilt meg sko. Jeg vet ikke helt om det var smart eller dumt. Men nå har jeg googla rundt ganske lenge så når disse endelig dukka opp så rakk jeg ikke å tenke meg om før de plutselig var bestilt. Jeg liker best å prøve både klær og sko før jeg kjøper de, så jeg er egentlig ikke så stor på netthandel når det kommer til det. Det er jo fullt mulig å returnere de da, om de ikke passer… Kjøpte de til konkurransene, for det må jo være lov å drømme om en finaleplass sånn at man får brukt de:)

Men nå er det klart for dagens treningsøkt! Håper den blir like god som økta sist søndag, det skal i alle fall være rikelig med energi å bruke etter kinabuffeten og alt det andre snopet jeg fikk i meg i går:)

8 thoughts on “Hello Helsinki!

  1. SV: Tusen takk for tips, kjøpte de samme skoene selv i dag 😛 (+ et par til, hehe…)
    Skulle gjerne ha vært med på poseringstrening på Kaliber, men jeg bor i Hammerfest grunnet jobb :p Så det er litt langt å dra 😉 Har mine sjekker gjennom Edmund når han er i Lakselv 🙂

  2. Skoene ser nydelige ut! Og du ser nydelig ut 🙂

    Vel gjennomført løp, vil jeg si – sprekt av deg å være med? 😉 Er det fjellseterløpet og diverse som gjenstår? Har en venninne som var med på de løpene i fjor, i alle fall.

    • Tusen takk:) Det som gjenstår er en 3000m inne i Ranheimshallen, og et løp i samme trase som nå i helgen. Fjellseterløpet er det vel NTNUI som arragerer tror jeg… Og 8 km i oppoverbakke ville vel vært litt over mitt nivå akkurat nå tror jeg, hehe:)

      • Hihi, jeg skjønner 😉 Venninna mi var med på flere løp for å få en eller annen diplom eller noe, det var derfor jeg tenkte at det kanskje var det samme. Inkluderte både fjellseterløpet og «hu og hei», så vidt jeg husker, og det var ikke bare for studenter. Noe å sikte etter? Hehe. Ikke for meg, i alle fall! ;p

Legg igjen en kommentar

