Grisegodt!

Skjønner godt hvorfor dette uttrykket har blitt til, jeg! Svinekjøtt er jo så godt! Jeg hadde en fin bit liggende i fryseren etter førjulsturen til Åre, og deler av den fikk bli middag i dag. Jeg har vært i google-kokeboka, og fant en slags gryte med svin, fennikel og purre. Nå var det riktignok ikke plass til noe særlig creme fraiche i min versjon, men jeg tror nok det setter prikken over i’en;)

Jeg stekte først biter av kjøttet med litt pepper, før jeg hadde i fennikel, purre og charlottløk. Lot dette surre litt, før jeg tilsatte grønnsaksbuljong (+ CF da, evt) og revet muskat. Hadde over litt maldonsalt og tørket persille før servering. Ser kanskje ikke superfresht ut, men godt var det i alle fall!

Når jeg tenker meg om, så kan uttrykket «grisegodt» like gjerne stamme fra marsipangris… Hm.

2 thoughts on “Grisegodt!

Legg igjen en kommentar

