Sweet morning

Onsdag igjen, og på full fart mot en ny helg. Kjenner jeg er veldig fornøyd med å ha byttet om på tidlig- og seindagen på jobb. Å ha mulighet til å sove litt lenger allerede på onsdag, og å slutte tidlig på torsdag passer meg midt i blinken!

Selv om jeg slutter tidlig torsdag, så har jeg en jobb å gjøre for Proteinfabrikken. De har storkampanje på Obs! med 40% rabatt på utvalgte varer denne uka og neste, så jeg skal gjøre en demo på City Lade og en på City Syd hver av ukene. Litt ekstra cash er jo aldri dumt, spesielt ikke etter å ha shoppa flybilletter som andre shopper mat den siste uka… Jeg skal jobbe litt på ELIXIA i helgen også, sånn som lønnslister for eksempel er alltid greit å gjøre når det ikke skjer så veldig mye annet rundt:)

Onsdag morgen er også den eneste dagen i arbeidsuka jeg spiser frokost hjemme. Vi har et veldig bra kjøkken på jobb, så nykokt havregrøt med en kopp kaffe, dagens avis eller God Morgen Norge på TV i relax-området er ingen dårlig start på dagen! Men hjemme så er det gøy å gjøre noe annet, så jeg gjentok sist onsdags prosjekt denne uka også. I dag lagd på havregryn, bakepro, mager kesam, litt fiberhusk, bakepulver, sukrin, kardemomme, kanelbolleessens, smøressens, litt salt og litt vann. KANELBOLLE! Nesten, i alle fall:) Med en god kopp Pukka Love ved siden av er jeg klar for en ny dag.

Satser på at den blir litt mer behagelig enn i går, for jeg hadde mageknip hele dagen. Styrkeøkta i går tok derfor litt ekstra lang tid, og den øvelsen som gikk best var liggende lårcurl, ganske enkelt fordi den var liggende… Mageøvelsene hoppa jeg glatt over! I kveld er det gruppetimemaraton for min del med Burlesque, BOSU Styrke og Corebar. Energien er bra, tipper jeg fortsatt lever på lørdagens overskudd… Det er jo i tilfelle litt krise, jeg aner egentlig ikke hvordan jeg ligger an formmessig denne uka heller for jeg har ikke vært i nærheten av hverken vekt eller målebånd. Lårene begynner å kjennes litt hardere igjen, og jeg innbiller meg og håper i alle fall at ribbefettet rundt magen er på vei bort. Nå på søndag er det jo bare 12 uker igjen… *gulp* Har booket maledame også (brunfarge) til konkurransene, så ting faller da sakte men sikkert på plass!

På grunn av hektiske dager har jeg i dag gjort klar mat for resten av arbeidsuka. Det eneste jeg trenger å gjøre er og kutte litt salat torsdag kveld. Det føles veldig bra, for nå vet jeg at jeg ikke trenger å henge over komfyr og skjærefjøl til langt på natt, og da får jeg sovet nok. Å komme seg tidlig i seng og få de nødvendige timene med søvn har så utrolig mye å si, spesielt på diett.

Nå skal jeg lage lunsj, det blir en reprise av gårsdagens middagsprosjekt som jeg skal poste litt senere i dag;)

3 tanker på “Sweet morning

  1. Hei Kristine! Først: Takk for at du skriver en så bra blogg!! Digger den! Leser hver dag, spennende å følge deg. Det du skriver om søvn her gjør at jeg lurer på en ting. Når jeg er på diett så får jeg veldig problemer med søvnen. Er dette sammenhengende? Jeg sliter med innsoving og våkner flere ganger på natten. Det er veldig ødeleggende og utmattende i lengden. Har du slitt med tilsvarende på diett? Er det noe man kan gjøre ? Vurderer å legge opp dietten slik at det blir et stort måltid på kvelden for å se om det hjelper, men er redd det skal påvirke fettforbrenningen. Kanskje du kan si noe om dette? 🙂

    • Tusen takk for koselig tilbakemelding! Det var en periode i høst hvor jeg slet veldig med søvn. Lå gjerne et par timer før jeg greide å sovne, og kunne våkne om natten og føle meg helt tom innvendig, og ble bare liggende å se ut i mørket. Dette gikk over etterhvert, men var veldig slitsomt mens det pågikk. Nå hadde jeg jo pause fra dietten et par uker i jula og kroppen gikk veldig tilbake til det normale, så foreløpig har jeg ikke merket noe til det igjen. Det er visstnok hormonene som påvirker dette, så litt usikker på om det hjelper å spise mye før man legger seg… Jeg tror gode søvnrutiner er superviktig, og at man stresser minst mulig gjennom dagen. Det sies veldig mye forskjellig i forhold til det å spise rett før sengetid, og jeg er ikke nerd nok til å ha lest all forskning på det området. Men du kan jo prøve et par dager og se om det hjelper, sannsynligvis vil jo bedre søvn gjøre at du yter mer i løpet av dagen, så da er kan det jo hende at resultatet blir likt summa sumarum?

      Lykke til i alle fall, la meg gjerne høre hvordan det går!!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s