RAR!

Den der kroppen? Snedig organisme, gitt! Jeg fikk ikke til noen formsjekk denne uka, så da blir det jo litt ekstra synsing over ukens målinger på egen hånd. I går våknet jeg med vondt i halsen i halv 5-tiden, og da var det visst bare å glemme og få sove igjen. Så da sto jeg like gjerne opp og veide, målte, hevet øyenbrynene, sukket og dro på jobb. Og resultatet?

Ned i vekt (yes! noe annet ville vært nederlag denne uka…). Ut over brystet (øh… ja vel, ok? hvordan går det an når de har blitt mindre igjen? jaja). Ut over midja (oh nooo! krise!!!). Relativt mye inn rundt magen (puh!). Ut rundt rumpa (men… hæææ?). Inn rundt hofta (det var da enda bra).Ut rundt låret (hva f***? de kjennes jo så mye bedre ut?). Inn rundt leggen (ja men da er jo alt greit!!!).

Så det var litt av alt, nesten litt forvirrede, for jeg vet jo at musklene ikke har vokst så mye på en uke. Og det skal jo i teorien ikke være mulig å legge på seg på det jeg spiser nå, selv om jeg ikke trener så mye cardio.  Jeg føler ikke at det er noe særlig overflod av vann noe sted heller, så det er bare rart.

Det jeg ser i speilet er også rart. Jeg føler at skuldrene mine har krympa. De er liksom bare borte. Så har det skjedd et eller annet med rumpa. Det gjorde det jo før jul også, men ikke på samme måten så vidt jeg kan huske. Litt usikker på om jeg synes det er bra eller dårlig, for jeg har jo egentlig ikke peiling på det, så jeg håper bare det er bra;) Midja og magen bare venter jeg på at skal komme tilbake i form, men ting er tydeligvis på gang så jeg stresser ikke så mye med det. Foreløpig:)

Så, nå har jeg tillatt meg selv å tenke litt, og har kommet til det at så lenge jeg er like flink som jeg var før jul, så er sannsynligheten for å komme i form abslolutt til stede. Jeg er heldigvis fortsatt motivert, for uten tilstrekkelig motivasjon tror jeg ikke man kommer langt i denne sporten! Jeg kjenner også så smått igjen ting fra ”forrige runde”, så det er vel bare å holde på tålmodigheten samtidig som man har blikket festet 12 uker fram i tid. For nå er det faktisk bare 12 uker til vi reiser til Sandefjord, eller 85 dager til vi skal trippe ut på scena i vårt hittil livs beste form. Med tanke på at vi allerede er 21 dager ut i det nye året allerede så kjenner jeg at pulsen stiger litt, for det her kommer til å gå enda fortere enn det jeg trodde! Spennende, samtidig som det er litt skummelt;)

I kveld skal jeg og Siv trene litt poseringer og T-walk. Dette er bevegelser som må innprentes i nervesystemet og gå på full automatikk før konkurransen. Det er så kult det der med driller, du trenger ikke tenke, det bare skjer av seg selv. Forsvaret er stor på sånne ting, som adskillelse og sammensetting av AG-3, eller vernemaskedrill. Jeg hadde ikke gjort dette på mange år før vi skulle øve enkeltmannsferdigheter på en av de siste HV-øvelse, og jeg var helt facinert over at dette bare skjedde av seg selv uten at jeg trengte å tenke. Igjen, den der kroppen ass! Fantastisk organisme!

Her kan du se video fra finalen i Bodyfitness 2011, – 163 cm, den klassen jeg kommer til å konkurrere i:

Mange flotte jenter, om jeg er i nærheten av noe som likner på det her så skal jeg være SÅ fornøyd! Så det er bare å fortsette jobben mot målet i april…

Men før kvelden kommer, skal jeg jobbe litt og løpe intervaller. Det blir nok 4-5 4- eller 5-minuttersdrag i dag, med 1-2 minutters pause mellom. Formen føles bra bortsett fra at halsen er litt groggy, men det pleier å gi seg utover dagen så jeg tror ikke det blir noe problem. Blir godt å løpe litt igjen:)

Skal du trene i helgen?

♦ ♦ GOD LØRDAG TIL DERE ALLE ♦ 

8 thoughts on “RAR!

  1. Jeg beundrer ditt pågangsmot og evnen til å hente frem motivasjonen når du egentlig kanskje har lyst til å gjøre noe annet enn å trene…

  2. Du kommer til å dra dette lett i land Kristine! Det er 12 uker igjen, det kommer til å skje så mye med kroppen og du ser jo allerede super duper ut!! Har ikke det minste tvil om at dette kommer til å gå kjempe bra!:)

Legg igjen en kommentar

