Här kommer Pippi Långstrump!!!

Tjolahei tjolahopp tjolahoppsannsaaa!!!

Burde jeg ligget i senga med lukkede øyne og sovet nå? JA! Har jeg sjans? NEI!

Denne dagen har jeg egentlig grudd meg litt til en stund… Jeg visste at jeg måtte tidlig på jobb, dra rett på Obs! for å kjøre demo for PF, og så tilbake på jobb for å gjennomføre tirsdagsøkta mi. Jeg starter sjelden styrkeøktene senere enn kl 17, så bare tanken på å starte kl 20.30, etter å ha stått over en stekepanne med velduftende proteinpannekaker som jeg vet smaker kjempegodt i 3 timer uten å kunne spise noen selv, 5 timer etter sist måltid… Hva tror du? Sykt motiverende liksom. Eller IKKE! Jeg tror ikke at musklene mine hadde visna dersom jeg hadde dratt rett hjem og hoppet over dagens økt etter demoen. Så hvorfor være så fast bestemt på å gjennomføre en sen kveldsøkt da? Jooo, det handlet rett og slett om å gjøre noe jeg egentlig ikke hadde så stor tro på. Om å frivillig bevege meg utenfor komfortsonen, om å gjøre noe «nytt». Planlegge, og fullføre det som er planlagt.

Så, etter demoen (som by the way gikk utrolig smooth, ikke lyst på en eneste liten pannekakebit faktisk), småløp jeg tilbake til jobb, tok en kopp kaffe, noen kapsler Rapid Burn, BCAA, kreatin og en gulrot, og lot det stå til. RB er noe jeg tar sånn innimellom de gangene jeg husker det, og helst i forkant av kardiotrening. Men nå tror jeg jammen meg at jeg skal prøve det noen fler ganger i forbindelse med styrketrening, for økta i dag ble BRA! Jeg har liksom tenkt at jeg ikke skal stresse så veldig med å øke så fryktelig mye på vekter/repetisjoner på alle øvelsene nå… Men i dag, sent på kvelden, da var det masse energi i omløp og det ble en kanonøkt! Små gleder blir omgjort til store nå om dagen, så det var ikke mer som skulle til for å føle seg høy på livet:) Derfor er det vanskelig å legge seg…

En annen ting som er gledelig, i alle fall for meg om ikke for andre, er at jeg føler at det begynner å skje litt ting med kroppen igjen. Fra å ha følt meg ganske normal i en måneds tid, så har jeg de siste dagene igjen begynt å se små endringer her og der. Det tyder vel på at jeg er på vei tilbake i form igjen! Ganske sykt at det skulle gå over 3 uker før jeg selv var i stand til å merke noen forskjell… Det gjør at jeg utrolig godt forstår at andre folk gir opp! Det har faktisk aldri vært i mine tanker (takk og lov for at jeg har latt meg selv være litt tålmodig for en gangs skyld), men jeg er litt letta over at jeg opplever en viss progresjon igjen! Med andre ord har det skjedd sykt mye på få dager både i forhold til form og motivasjon, så da er det bare å håpe på at det fortsetter i samme spor noen dager til:)

Heldigvis starter jeg ikke før sent i morgen, så jeg skal nok få prinsessesøvnen min i natt også:) Jeg får ikke sagt det ofte nok – NOK SØVN GJØR UNDERVERKER!!!

God natt;)

Legg igjen en kommentar

