Hello saturday, hello snow, hello CARBS!

Ukens fredag er historie… Formsjekk og poseringstrening på Kaliber, som det sannsynligvis vil bli hver fredag fremover…

Fortsatt er poseringer en stor utfordring som må jobbes myyye med, men det er som om kroppen forstår litt mer for hver gang. Hvor vanskelig det kan være å stramme en jævla muskel er meg et mysterium… SOM JEG SKAL LØSE!

Jeg jubler over gode tilbakemeldinger på formsjekken i går, og rom for litt ekstra karbohydrater i dag:) Selv om jeg hadde gått opp relativt mye i vekt, så ser til og med jeg at jeg er mer definert enn sist uke, og så lenge framgangen er der så kan man fortsette i samme spor.

Selv om havregrøt til frokost fortsatt er noe jeg gleder meg til, så er det fint med litt forandringer også. Min forandring er stort sett den samme, så det ble scones i dag også… Det er jo så godt! I dag bakte jeg på speltmel, bakepro og kesella (mager kesam). Hevemiddel i scones er bakepulver, og hvis du tilsetter natron sammen med det når du har noe syrlig (kesam) i røra/deigen, så blir det veldig mye mer luftig! Jeg hadde ikke natron, men jeg hadde Nyco (fruktsalt), og det funka som bare det!
  Siden man bør være forsiktig med inntaket av fett på slike karbedager er ikke smør og brunost det beste pålegget… MEN! Smørbar «brunost», altså lettere prim, inneholder bare 4% fett, så da unnet jeg meg litt av det, og sukkerfritt jordbærsyltetøy ved siden av. Med en sjokoladeproteinkaffe ved siden av skal jeg love dere at dette var litt av en festfrokost for meg! Med nyeste Treningsforum og Playboard og snøfall utenfor vinduet ble dette en finfin start på lørdagen.
 Våknet ganske tidlig, så bakte faktisk «pizzasnurrer» som jeg skal ha med meg til lunsj i dag! Vanlig pizzadeig med speltmel og kesella i stedet for olje… Som fyll brukte jeg tomatpuré, pastramiskinke og radmager fetaost. Glemte krydder før jeg rulla sammen, men strødde over litt Toscanakrydder (med bl.a. soltørket tomat), maldonsalt og kvernpepper. Kjevlet bunnen veldig tynn og hadde på kanskje litt for mye fyll… Så får vi se om de blir gode! Har laget en liten salat og hvitløksdressing som jeg tenkte å ha ved siden av. Nekter å tro at det kan smake dårlig, selv om de ikke ser ut som noe jeg ville kjøpt i et bakeri da…

Så spørs det om det blir litt risengrynsgrøt senere i dag da… Sannsynligheten er STOR!

Ha en fin lørdag♥

2 thoughts on “Hello saturday, hello snow, hello CARBS!

  1. Du har ihvertfall fått deg en fast følger av bloggen din! :0)
    Kan jeg spør om noe? De sconesene, er de veldig usunne? Lagde de i dag og de var litt for gode. ehehe…

    • Så koselig:) Det kommer vel litt an på hva du definerer som sunn og usunn mat… De er kjempegode sånn som det der, men det går an å bytte ut litt av melet med havregryn eller andre grove meltyper, og bakepro. Du får ikke helt samme resultat, men noe som funker midt i uka. I helgen ville jeg lagd de akkurat som dette med verdens beste samvittighet;)

Legg igjen en kommentar

