Frøken lett-på-tå!

I alle fall føltes det sånn på trening i dag:) Jeg løper jo ikke så veldig ofte for tida, så derfor er det ekstra godt å gjennomføre en god intervalløkt med følelsen av fortsatt å være i helt grei kondisform!

I dag ble det 45/15 på mølla. Da løper du i 45 sekunder, hopper av mølla og tar 15 sekunder pause mens båndet bare går. Pulsen skal være ganske høy, rundt 90% av maks pleier å være greit. Jeg løp 25 drag i dag, men denne økta kan godt gjennomføres med opp mot 40 drag! Det var så digg å løpe, selv om jeg var litt støl etter økta i går, så føltes kroppen lett som en fjær og jeg måtte relativt høyt opp i fart for å få pressa pulsen opp. Og selv om det gikk såpass kjapt, så føltes det som om jeg jogga. Teknikken min blir bedre når det er litt tempo, så det var bare så sinnssykt godt! Jeg er så FORNØYD! Neste mandag er det nytt løp i Trøndersk Vinterkarusell, så får håpe formen holder til da;)

Jeg var faktisk litt spent i forkant av økta, for i dag har jeg følt meg litt treg i kroppen igjen… Da spørs det om fett% har sunket litt… Håper i alle fall det:) Litt av grunnen kan være økta i går også, for den ble ganske heftig! Startet med frontbøy, og kjørte 4 x 10 reps med 60 kg. Lett som bare det! Avsluttet med strake markløft, og jeg ble utfordret til å kjøre med 100 kg. For meg, så er 100 kg mye. TUNGT! Men det gikk en liten faen i meg, så jeg dro på med en 10’er på første sett, og fortsatte med 8 og 7 reps på de to neste settene. Jeg kan si så mye som at det kjennes i kroppen i dag, både på sidene av magen etter frontbøyen og i ryggen og bakside lår etter markløftene:) Blir ikke så veldig støl til vanlig, så det føles nesten litt slitsomt… Men bare nesten, for det er mest digg!

Så, det har vært noen gode treningsdager i det siste! Lørdag ble det «bare» SFP-intervall på romaskin og mølla, poseringstrening utgikk og det ble sofa og det jeg liker å kalle restitusjon resten av kvelden. Det var helt utrolig godt, faktisk:) Håper denne uka blir like god som den forrige treningsmessig. Jeg gjentar suksessen fra sist uke med å kjøre styrke torsdag kveld. Fredag skal jeg prøve å få til noe cardio, mest sannsynlig en rolig langtur, og lørdag blir det forhåpentligvis en tur i bakken igjen! Hvis ikke – hvem vet – en ny runde SFP??
Jeg vet jeg har lovet dere en magevideo… Og den er under produksjon! Satser på å legge den ut i morgen. Nå skal jeg prioritere litt søvn, for jeg skal opp tiiidlig!

God treningsuke!

Legg igjen en kommentar

