Sjokoladecupcakes

Onsdag er den kreative frokostdagen. Det er vel omtrent den eneste dagen i uka jeg ikke spiser frokost hjemme bortsett fra i helgene, så da får kreativiteten fritt spillerom. I tillegg har jeg en stor boks bakepro som må tømmes, og da er det jeg selvfølgelig morsomst å bake. Tidligere prosjekter finner du her og her. I dag ble det altså cupcakes – med stort hell!

– 40 g lettkokte havregryn
– 30 g bakepro (eller annet proteinpulver)
– 0,5 dl sukrin
– 0,5 dl fiberhusk
– 1/2 ss olje
– 5 dråper Stevia Chocolate Raspberry
– 1 ts bakepulver
– 1 ts Nyco fruktsalt
– saften fra en liten sitronbåt
– litt vann 

Rør alt sammen til en ganske klissete røre, og hell over i cupcakesformer. Jeg brukte noen av silikon da jeg av erfaring vet at natron (Nyco) har voldsomme heveegenskaper sammen med syre (sitron). Fylte de halvveis opp, og lot de steke i ca 20 min. Da var de bare å vippe ut av formene! Over hadde jeg Walden Farms Chocolate Flavored Syrup. Denne er helt uten kalorier, og smaken minner faktisk om sjokolade. Walden Farms har mange kalorifrie sauser/diper/dressinger, men vær klar over at noen av de ikke smaker spesielt godt. Syrupen var myyye bedre enn dipen i sjokoladesmak for eksempel. For sjokoladedip, karamelldip og peanutspread synes jeg smakte omtrent akkurat det samme… Honey Dijon dressingen var ganske god, mens Bacon Ranchen var en katastråf! Synes jeg, da…

Uansett kan du bestille produktene på iHerb, og dersom det er første gang får du 5$ i rabatt dersom du bruker koden QOZ998.

Nå skal jeg ta meg en runde til naprapaten! Magevideo kommer etterpå;)

3 thoughts on “Sjokoladecupcakes

  1. Helt ærlig – dette var de beste muffinsene jeg har smakt! Du er et geni 😉
    Hadde ikke natron, men tok oppi ekstra bakepulver, og det gikk fint, de hevet mye og ble luftige og fine inni.
    Lagde 1,5 porsjon, og fikk 10 store muffins av det (fylte formene helt opp til kanten, så de ble ikke akkurat like fine og flate som de på bildet ditt 😛 ). Brukte vaniljeproteinpulver av ris, ble veldig god vaniljesmak av det, så det kan anbefales. Putta i tillegg eplebiter i noen, og det var nydelig! Funker sikkert med all slags frukt/bær 😀 Kan tenke meg at de blir gode uten sukker også, som en mer grov frokostversjon.

    Kristina; mine muffins ble ca 40 (!) kcal per stk, men kommer sikkert litt an på proteinpulveret man bruker.

Legg igjen en kommentar

