It’s friday – and I’m happy!

En generell følelse av å bare være veldig glad. Fornøyd. Happy.

Jeg er i Trondheim, da konkurransen jeg skulle jobbe på på Dombås ble avlyst. Jeg hadde egentlig gledet meg litt til å være en hel dag ute, men jeg er samtidig utrolig glad for at jeg ikke trengte å reise noen steder, og plutselig fikk nok en helg jeg kan bruke til akkurat hva jeg vil!

Jeg fikk ikke beskjed om avlysningen før sent i går kveld, da var alt klart for dagen i dag og jeg var likevel innstilt på å stå opp tidlig for å rekke mest mulig jobb før jeg måtte reise. Siden jeg da kunne jobbe lenger, la jeg like gjerne inn en SFP cardioøkt fra morgenen av. Var på formsjekk i går, og jeg har hatt framgang (hurraaa!), men for å være sikker på at jeg kommer i form ble jeg «pålagt» et par ekstra cardioøkter den kommende uka. Nå har jeg jo ikke hatt noe standard på nøyaktig hvor mye tid jeg har brukt på den type trening, men da blir det jo mer enn hva jeg normalt ville gjort… Uansett en god fortsettelse på dagen – for jeg hadde også en veldig god start!

Jeg vet jeg har sagt at jeg ikke skulle gå på InBody-maskina før jeg var ferdig med konkurransene. Dette var noe jeg bestemte meg for etter at jeg testet meg i desember, og fikk sjokk over resultatet i tillegg til at jeg følte meg som en sprø kjeks som kunne smuldre opp når som helst og så for meg at den følelsen kom til å bli verre. Men nå føler jeg meg ikke så verst, og jeg har bare vært veldig, veldig nysgjerrig på hvordan ståa er nå i forhold til da jeg var på mitt beste før jul. Nå skal man ikke stole blindt på en sånn test, men jeg må si at testresultatene harmonerer bra i forhold til hvordan jeg synes det ser ut og hvordan jeg føler meg. Fett% er 2% lavere enn i desember, men vekta har bare endret seg ned med 100 gram. Og hva betyr det? Jooo, det betyr at jeg har lagt på meg masse deilig muskelmasse, i hovedsak på armene/skuldrene. Og dét? Det er digg! Selv om jeg ikke er spesielt fan av BMI, så er jeg likevel glad for at jeg er fortsett er ganske så midt i normalvektigland i følge den… Med mindre jeg skal begynne å tære på muskelmassen kan jeg faktisk ikke gå ned så fryktelig mye mer i vekt før vannet skal bort, og akkurat det kan jeg leve med. Selv om jeg ikke føler meg så veldig fin akkurat nå, så gjør det ingenting så lenge det ser bra ut i forhold til konkurransene. Og jeg ELSKER tanken på at jeg faktisk skal legge på meg litt i forkant av sommeren!

Resten av arbeidsdagen var veldig åpen siden jeg egentlig ikke skulle være der, så jeg endte med å være der ganske lenge i ettermiddag. Fredager etter kl 15 er den mest produktive tida på kontoret for meg, så i dag følte jeg at jeg fikk gjort unna litt og det var så godt! På vei hjem kjørte jeg innom gartneriet og kjøpte med en potteplante som er klar for å slå ut i blomst når som helst. I kveld ble det sofa, sjokolademousse og gullrekka med Kristine – i morgen venter solarium og en god, intensiv treningsøkt etterfulgt av badstu, lunsj med verdens beste jenter (inkludert Osloborgeren denne gangen) og antakelig noe mysigt med den samme gjengen på kvelden:) Og da har vi ikke en gang kommet til søndag! Da håper jeg på en tur av det lengre slaget sammen med Mor. Burn, burn, burn!

For her er det nemlig ingen tid å miste… Det er nemlig bare 50 dager igjen til Oslo GP! Dagene kommer til å fly avgårde, det var jo nettopp 100 dager igjen til den første konkurransen, jo…

WANT IT PROVE IT : There is no toning without training...

Ikke glem konkurransen da dere! Du har fortsatt et par dager på deg;)

Legg igjen en kommentar

