…and still able to run!

Når jeg planlegger treningen for hele uka, er det med største uvitenhet om hvordan helgen blir. Frem til nå vil jeg si jeg har levd GODT på dietten! Jeg har stort sett latt lørdagene være litt fri, det vil si jeg har unngått å veie maten min og spist meg god og mett. Det er på ingen måte ensbetydende med at jeg har fråtset i godterihylla på butikken, men det har gitt meg mulighet til å slappe av litt og spise litt andre ting enn ellers, fylle opp tomme lagre og hilse på en «normal» tilværelse. Resultatene har sakte med sikkert kommet, og med det har jeg forutsatt at jeg har kunne fortsette i samme spor samtidig som jeg har vært bevisst at forandringer kan komme til å skje.

Nå er det bare litt over 5 uker igjen til første konkurranse. 5 uker – det er like lenge som aspirantperioden i forkant av Befalsskolen, det. 5 uker fylt med utfordringer, slit, målrettet innstilling og hard jobbing. Litt sånn som det som venter nå – tror jeg!

Som sagt er dietten endret litt, og i dag var den første dagen med litt lavere energiinntak enn ellers. På en dag hvor jeg hadde planlagt en rolig langkjøring. Vel. 5 km kan vel neppe kalles langkjøring (eller hva sier dere, Far & Sondre?). Men – jeg er ganske fornøyd likevel, for jeg løp hele veien, og jeg brukte ikke noe lenger tid enn jeg tidligere har gjort på den runden. Nå er det jo litt færre kilo og drasse med seg rundt, men likevel… Og selv om regnet piska i ansiktet den lille halvtimen jeg var ute, så var det en veldig positiv opplevelse. Beina var fine, det gjorde ikke vondt noe sted, kroppen var lett og pulsen der den skulle være. Kroppen FUNKER!

I alle fall nesten… For selv om det er mars og plussgrader, så måtte jeg kle på meg godt. Ikke fordi jeg er frossen, for det er jeg faktisk ikke, men jeg svetter jo ikke lenger! Jeg dusjer fordi det er vanlig å dusje etter trening, ikke fordi jeg føler at jeg må. Litt rar opplevelse,  men det er jo ikke så veldig rart. Det er jo nesten ingenting å svette ut…

Nå har jeg også bestemt meg for å kutte ut «unødvendigheter» som tyggis, brus, funlight og suketter. Litt morsomt det der, for tidligere har jeg ikke vært noen tyggistygger, jeg har ikke pleid å kjøpe brus, og suketter har jeg sett på som en vits. På diett har dette blitt erstatning for annet godis som sjokolade og snacks, og det har i alle fall hørt helgene til! Men fordi jeg vet at jeg lever veldig fint uten disse produktene, så skal det jo ikke være noe problem å stoppe, så da har jeg gjort det. Tror jeg:)

Men helg er helg, og jeg liker at det er noe «ekstra» i helgene. Og hva er vel mer helg enn kebab? Skjønt, kebab og kebab… Tror ikke dette ville blitt en storselger i Trondheim sentrum kl 03:00 natt til søndag, men jeg deler med dere likevel:

Kebabkjøtt
– svinekjøtt
– 1/2 løk
kanel
garam masala
– persille
– salt&pepper

Blomkålris
– raspet blomkål
– finhakket hvitløk
– salt&pepper

Tomat, agurk, blader fra hodekål

God og mett! Mye mat til tross for lite energi. Og enda har jeg igjen kveldsmaten min, som  fortsatt er en boks mager kesam eller cottagecheese alt etter hvilken dag det er. Gode proteiner å sove på det! Litt spent på hvordan det blir å trene styrke i morgen, men jeg skal gjøre unna økta tidlig sånn at jeg blir ferdig med den og kun trenger å konsentrere meg om å eksistere resten av dagen. Jeg skal nok komme meg i ishallen, og klappe og synge akkurat  så mye som jeg orker. Kvelden skal uansett tilbringes i sofaen – i horisontal stilling!


Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s