Matglad:)

Hurra for dag 3 og mer mat!

Frokost
Her har jeg fylt en halv paprika med en blanding av CottageCheese, purreløk, vanlig løk, karri, hvitløkspulver, salt og pepper. Den satte jeg i ovnen med grillfunksjon på, og lot den stå mens jeg lagde deig til brødet.

Brødet er en slags scone laget av Jyttemel, CottageCheese, bakepulver, oregano og litt salt. Klappet sammen til en flat kake og lagt på stekeplate. Jeg skrudde ned temperaturen på ovnen til ca 180° og lot paprikaen stå sammen med brødet. Jeg hadde nok i litt mye CC i forhold til melmengden så den var fortsatt litt fuktig inni etter 20 minutter. Men det gjorde ingenting! La på tomatskiver og strødde over litt havsalt og kvernet pepper. Nam nam:)

Lunsj
Laks♥
Ovnsbakt salmalaks på en grønnsaksseng av sjampinjonger, purreløk, paprika og stangselleri. Krydret med salt og pepper, og litt sesamfrø… Tidligere har jeg kun varmebehandlet stangselleri i tomatsaus til lasagne, men nå har jeg oppdaget at den smaker sinnssykt godt både ovnsbakt og stekt i wok. Delicious!

Middag
Kyllingfilet stappet full av hvitløk og krydret med estragon, salt og pepper. Skulle nok gnidd den inn med litt sitron også, om jeg hadde hatt det for hånda. Brokkolimosen har jeg laget av kokt brokkoli, most sammen med CottageCheese, sjalottløk, salt og pepper. Over har jeg strødd ringer av purreløk. Kokt søtpotet og stekt sjampinjong. Veldig godt – det også.

Kveldssnacks

Kylling krydret med piffikrydder. Skivet søtpotet krydret med hvitløk, salt og pepper. Før jeg hadde den i ovnen lot jeg den ligge på kjøkkenpapir for å trekke ut fuktigheten. Jeg skal innrømme at jeg sprayet 4kcal over de også før jeg satte de i ovnen… Salat av tomat, agurk, spinat og rødløk. Kyllingen og salaten pakket jeg inn i kålblader. Wraps og chips kind’a!

Kveldsmat

I dag fikk frokosten bli kveldsmat. Ganske enkelt havregrøt med vaniljepulver toppet med bjørnebær, jordbær, sukrin, kanel og litt Walden Farms Sjokoladesirup:)

Helt sinnssykt, ble jo nesten på en snurr av all karben:) Det skal da vel bli litt av et sirkus i ukene framover. Hohooo! Legger meg i alle fall ikke sulten i dag – dét skal være sikkert!

Håper noe av dette varer fram til treningsøkta i morgen kveld… Skal filme litt igjen tenkte jeg, så da kommer det vel en liten snutt i løpet av uka igjen:)

5 thoughts on “Matglad:)

  1. Takk! Visste ikke at de hadde «Walden Farms» på iHerb…har handlet derfra før, men ikke sett det….da blir det svidd av litt mer penger der i kveld… 😉

Legg igjen en kommentar

