«Det tar så lang tid å lage sunn mat»

Nei. Det gjør ikke det.

Tøm en boks hakkede tomater i en plastboks som tåler mikro. Krydre med for eksempel karri, hvitløk, chili, cayennepepper, salt… Hakk opp en rødløk og legg biter av torsk oppi. Pakk den i veska og ta med. Når du skal spise setter du boksen ca 5 min i mikroen. Voillallaaa! Det tar kortere tid enn en grandis i alle fall, men bittelitt lenger tid enn nudler… Da jeg ikke liker bilder av plastbokser så uteble fotograferingen denne gangen, men det får så være!

Frokosten i dag ble eggehviterøre krydret med salt, pepper og dill, med stekte sjampinjonger og spinat og asparges.

Ikke fryktelig mye energi akkurat, men nok til å holde den lille magen mett fram til lunsj. Selvfølgelig mye bedre med litt eggeplomme i eggerøra, men ikke i dag!

Lunsjen ble litt torsk stekt med seafood magic og asparges. Asparges er så godt om de blir tilberedt på riktig måte! Jeg liker de varme og fortsatt crunchy – stekt eller kokt, like godt begge deler.

Kveldsmaten ble grønnsaker med dip – det er nok en kveldsmat jeg kommer til å ta med meg etter konkurransedietten er ferdig også!

Treningsøkta i dag var tung, men den gikk veldig mye bedre enn på lørdag. I dag ble det frontbøy, strake markløft, pull ups smalt grep, push ups med vekt på ryggen, omvendt flyes og dobbel biceps pluss bittelitt mage til slutt. Filmet de fleste øvelsene, så tenkte å sy sammen en liten snutt i morgen. Da er det treningsfri! Det blir godt til en sliten kropp… Skal gå en liten omvei på vei hjem fra jobb, for å få litt sol på kroppen. Det er nemlig ikke mye sol å se i Trondheim om dagen – det regner og blåser hele tiden. Det blir kos på vei til jobb i morgen det; jeg skal gå og starter kl 06.00. Får putte litt god musikk på øret så jeg ikke hører vinden tenker jeg!
 Er DU i gang med denne treningsuka?

One thought on “«Det tar så lang tid å lage sunn mat»

Legg igjen en kommentar

