The final countdown!

Nå er den i gang, den aller siste nedtellingen! Om 10 dager dere, TI!!! dager, da er jeg ferdig med sesongens konkurranser og i full gang med feiringen sammen med verdens beste jenter! 7 måneder med blod, svette, og tårer. Eller forresten, glem det, den siste måneden har jeg jo ikke svetta. Det har ikke vært noe særlig med tårer heller egentlig, bortsett fra den gangen før jul da jeg hadde vært på massasje og bare følte meg fryktelig tynn og skral.

Jeg er tynnere nå, men jeg føler meg ikke så skral. 14 dager med julemat forvandlet hele meg og dietten etter jul har vært mye lettere enn perioden før. Jeg har hatt det bedre, jeg har sovet bedre, kanskje trent litt dårligere men jeg har da pokker ta meg kommet til mål. Selv om det er fire dager igjen til det som egentlig skulle vært min første konkurranse, så har jeg allerede debutert, jeg har allerede vært på toppen av seierspallen og det kan INGEN ta fra meg WHATSOEVER! Såh det såh:)

Påmeldingen til Oslo GP gikk ut på søndag, og det jeg kan si med sikkerhet er at det er plass til meg i forbedømmingen da det er 12 jenter påmeldt i klassen Bodyfitness -163 cm. I feltet har du både norgesmester, dansk mester, vinner av Battle of Scandinavia, samt første- og andreplass fra Loaded Cup. Så… Her er det bare for meg å gjennomføre sånn at jeg er stolt av meg selv i det jeg går av scenen, og jeg må bare tenke at det å stå på scenen sammen med disse jentene er en sinnssyk god erfaring i seg selv!

Formen er nok bedre enn den var i Fredrikstad. Jeg tror jeg får midjen smalere, og kuttene i lårene er tydeligere. Lårene kan jeg nok takke Tonje for, da jeg har vært på et par lymfebehandlinger hos henne. Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg setter pris på at hun bare durer på og tilbyr seg å gjøre både det ene og det andre for at jeg skal kunne være mitt beste jeg i de to neste konkurransene. TUSEN MILLIONER TAKK! Denne uka gjør jeg også ting bittelitt annerledes enn før Fredrikstad. Jeg har en vannrasjon jeg skal ha i meg hver dag, og så har jeg kuttet kraftig ned på saltet. Litt kjipt da salt også fremhever smaken på en del andre krydder, men det går faktisk ganske bra nå så jeg tenker at jeg kanskje trenger mindre salt for å være fornøyd etter to uker med «avrusing». Kreatinet har jeg også kuttet vekk frem til etter konkurransene, så nå skal det bli moro å se hva som skjer etter oppkarbing og vannkutt! I tillegg har jeg redusert grønnsakene kraftig og puttet inn litt ris og søtpotet som karbohydratkilder i stedet for. Grunnen er ganske enkelt å ha mindre mat i systemet, sånn at midjen blir fin og smal til søndag:)

I går hadde vi pilates update på jobb med supre Trine fra ELIXIA CC Vest. Utrolig inspirerende, men fryktelig slitsomt akkurat nå. Kroppen samarbeider ikke så godt, og å ligge med beina opp i været gjorde jo at både det ene og det andre sovna, og det var litt antydninger til krampe og lemus både titt og ofte. Tonje triggerpunkta setemuskulaturen min i dag også, og det kjennes ut som om det ligger en stor gråstein på venstresiden. Jeg fikk kjørt en grei økt på skuldre i dag, og i morgen blir siste ordentlige styrkeøkt på bryst, biceps og mage. Så skal jeg få lagt nye negler, og kanskje fikse litt på håret hvis det lar seg gjøre.

Jeg er U T Å L M O D I G så det holder etter å bli ferdig. Da ambisjonene for de neste konkurransene ikke strekker seg lenger enn å få min egen form litt bedre for hver gang, noe om absolutt skal være mulig, så gleder jeg meg bare helt sinnssykt mye til å spise litt mer og få en kropp som fungerer ordentlig igjen. Jeg gleder meg til å sette nye perser i knebøy, benkpress og strake markløft. Jeg gleder meg til å ta så mange chins og dips som jeg aldri før har gjort. Jeg skal lære meg muscle-ups. Jeg skal kicke ass på armhevinger på en arm. Jeg skal løpe intervaller som det står respekt av. Jeg skal være i god form, og ikke bare se ut som om jeg er det!

Så nå vet dere litt om hvordan ståa er… Nå gjelder det for meg å ikke la utålmodigheten skygge for fokuset for konkurransene i Sandefjord og Oslo, sånn at jeg faktisk klarer å holde den gode formen og la de gode treningsøktene vente på seg. De kommer tidsnok! Jeg kan jo for eksempel starte med å komme meg i seng siden jeg skal åpne klubben i morgen tidlig! Det var litt for lite søvn i forkant av Fredrikstad, og det har jeg tenkt at skal få være litt annerledes i forkant av de to neste:)

Dagens frokost: havregrøt med eggehviter, genmanipulerte monsterblåbær, kardemomme, kanel og sukrin. Mmm:)

I morgen og fredag har jeg lavdager og tenker å spise torsk både til frokost, lunsj, middag og kvelds, bare for å ha prøvd det liksom… 🙂

3 thoughts on “The final countdown!

  1. Må bare si at jeg er skikkelig imponert over det har fått til Kristine!! og GRATTIS igjen med fantastiske bra plassering!! det er helt sikkert – den skal du ha!! 🙂 🙂 Syns forøvrig den frokosten så kjempedigg ut, trodde med det første at det var en blåbærkake som du postet for du ønsket deg til du var ferdig! 😛 skal sannerlig prøve den kombon på havregrøten en morgen! 🙂

  2. Haha, en hel dag med bare torsk. Det må du dele med oss, hvordan det føles å bare spise fisk (med tilbehør sikkert) en hel dag.
    Jeg var på youtube i sted, så på noen av filmene du har lagt ut tidligere. En fra august, det er skikkelig stor forskjell. Spesielt armene dine 🙂
    Jeg er litt hekta på havregrynsgrøt for tida, men litt mer kaloribombe tror jeg enn din; grøt laget med vann, og så pimper jeg den med sukker, kanel, smør og eplebiter. Men når jeg får kjøpt blåbær igjen, skal jeg ha på det, for det er jo helt sinnssykt godt til grøten 🙂
    Lykke til i Sandefjord i helga, bare strål som du bruker å gjøre så er jeg sikker på dette går bra 🙂 Husk at det er deg selv du konkurrerer med.
    Stå på!

  3. Dersom man tar en knebøy uten noe som helst vekter, men sliter med å komme ned.. Ryggen kommer laaangt frem og kommer ikke mer enn 90 grader.. HVA kan være grunnen?? Hva kan man prøve og tøye osv?? Hvor er man svak/stiv??

    🙂

Legg igjen en kommentar

