Matplanen etter konkurransene

Som jeg har nevnt tidligere, så skulle jeg kjøpe påskemarsipan på tilbud siden det ikke ble noe på meg i påsken. Som sagt, så gjort!

Heldigvis fikk jeg tilsendt noen vareprøver fra den nye serien til PF, EASY living.


Sjokoladeshake, pannekaker, sjokoladebarer, jordbærbarer og slankepiller!

Så da er planen klar. Spise marsipan en dag, og EASY living i to dager etterpå:D

(Jeg tuller selvfølgelig bare – jeg skal hverken fylle opp lagrene med bare marsipan og sjokolade eller bruke EASY living til å slanke meg, men jeg gleder meg til jeg kan smake på produktene, spesielt pannekakene:) Er de gode, kommer jeg til å gi bort noen av produktene her på bloggen, så det er bare å følge med!)

Jeg skal nok kooose meg etter GP, ja, men det blir nok ikke med påskemarsipan. Den har jo holdbarhet fram til jul! Det blir i følge Marianne en kilo med Exotic Snacks, og så har jeg ønsket meg en fruktsalat med kiwi og mango og en insaneinthebrain stor porsjon med hvit sjokolademousse made-by-Stine. Så har jeg lyst på noen potetgullflak, sånn 4-5 stykker, enten Sørlandschips med salt, eller noen med rifler, ikke så farlig hvilken smak. Til frokost dagen etter har jeg lyst på rundstykke med smør og brunost og et glass appelsinjuice ved siden av. Og jeg tror jeg vil ha av den typen med fruktkjøtt…

Det jeg gleder meg mest til er å være kreativ på kjøkkenet uten begrensninger! Jeg har så mange ting jeg har lyst til å teste ut, jeg har for eksempel kjempelyst til å lage boller eller scones med müsli, og å kokkelere fram en eller annen kakevariant à la søtpotetkaken til Børge som er fin etter trening for eksempel. Jeg gleder meg til å lage proteinkaffe uten å tenke at jeg må knipe inn på mengden pulver i havregrøten på morgenen. Jeg har ingen planer om å «skli ut», men jeg gleder meg til å kjenne etter hva kroppen trenger og vil ha, til å finne en balansegang som gjør at jeg holder formen og vekten på et nivå som er stabilt og som gjør det relativt lett å komme i konkurranseform igjen allerede til høsten:)

Heldigvis fikk jeg noen egne ønskede produkter fra PF også som kommer godt med!

* Kasein proteinpulver med sjokoladesmak: sjokoladepudding!!!
* BCAA
* ZMA
* RapidBurn – disse er faktisk ganske gode å trene på, både kondisjon- og styrketrening. Har savnet de! Har prøvd noen som etter sigende skal være mye heftigere, men de reagerer jeg omtrent ikke på…

Når det gjelder meg, så føles det som om jeg spiste all påskemarsipanen i går, formen føles craaap. Jeg la meg med beina høyt i går, og våknet av at jeg drømte at jeg lå under vann… Men formen føltes BRA i går, og når det kan gå fra bra til dårlig i løpet av en dag, så kan det vel gå fra dårlig til enda bedre i løpet av den neste:)

Og jeg må si jeg gleder meg til dagen i dag, for etter å ha eksperimentert med torsk, veldig lite grønnsaker og dermed en mye mindre mengde mat enn hva jeg har vært vant til har jeg nesten følt meg litt sulten. Men torsk er godt, det, så sånn sett har det vært greit. Torsk til inspirasjon??

                      

Krydderne jeg har brukt er karri, dill, cayennepepper, vanlig pepper, kanel og hvitløkskrydder i litt ulike kombinasjoner. Det første bildet er med purreløk, det andre med ruccola, tomat og pinjekjerner (bildene er som dere ser tatt før de gikk i ovnen), og det siste bildet er pannestekt torsk på en søtpotetmos iblandet ris. Det er faktisk utrolig godt, ble tipset om det fra Håvard og det er med på turen for å si det sånn!

For nå er det ikke lenge igjen… Jeg har dusja med Zalo, og skal straks spise en monsterporsjon med havregrøt til frokost! Jeg blir nesten litt stressa av å skulle putte i meg like mye energi i dag som jeg har gjort til sammen de siste to dagene… Maat maat maat! Jo, jeg gleder meg litt til å la kjøkkenvekta ligge. Prøve, i alle fall. Den har jo blitt så rutine å veie maten at jeg ikke tenker over det lenger.

Ellers skjer det ganske mye om dagen… Jeg skal komme tilbake til det litt etter hvert:) Lar PC’en stå hjemme denne helgen også, men jeg skal prøve å blogge litt fra mobilen. Følg også med på iform.no og Treningsforum, de kommer nok til å legge ut oppdateringer med både bilder og filmklipp gjennom hele helgen.

Ha en fantastisk helg, og kryss gjerne fingrene for meg i morgen:)

2 tanker på “Matplanen etter konkurransene

  1. Den fisken med litt gresk inspirasjon (tomat, ruccola og pinjekjerner), den tror jeg at jeg må prøve en gang. Jeg spiser aldri fersk torsk da, alltid saltet eller røkt, men jeg burde sikkert prøve meg på fersk torsk også. Er jo relativt altetende når det kommer til fisk, så liker sikkert den også.
    Lykke til i helga, og husk å kose deg litt også og ha det gøy 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s