Torsk «New Style»

Jaaa, jeg er ferdig med konkurransediett, men jaaa, jeg er fortsatt GLAD i torsk.

Det som er utrolig fint nå, er at det går an å pimpe den litt:) For eksempel sånn:

    

Jeg brukte torskeblokk, selv om det selvføgelig blir et veldig mye bedre resultat dersom man bruker «ordentlig» torsk…

Jeg penslet den med sammenpisket egg, og dyppet den i en blanding av mandelmel, revet parmesam, maldonsalt og pepper før jeg stekte den i panna. Bare lukten gjorde at jeg fikk frysninger! Jeg har sett et serveringsforslag på mandler og druer til torsken, men da jeg ikke hadde druer valgte jeg tørkede druer i form av rosiner. Same same different name…

Rosiner og mandler er jo godt. Rosiner og appelsin er godt. Da blir jo rosiner og mandarin også godt? Så, jeg hakket noen mandler og strødde over fisken, og lagde en salat med mandarinbåter og rosiner. En liten klatt mager kesam på siden og det ble jo nesten en liten festmiddag:)

Jeg spiste faktisk litt torsk i går også… Ikke fult så fancy, but still tasty! Torsk og reker krydret med sitronpepper, cherrytomater og brokkolimos med mager kesam.

Det har vel egentlig bare vært fisk etter at jeg kom hjem… Lunsjen i går var kald laks i speltlomper med grov sennep, mager kesam, kapers og cherrytomater og litt salat. Jeg tror kanskje jeg kan ha nevnt det før… Men laks er så UTROLIG godt!

I dag var vi ute på avskjedslunsj på Sushime, og det ble jo enda mer fisk da! De har så sinnssykt god mat der, så det anbefales! Rainbowrolls for the win sier jeg bare… En stor bit som bare smelter på tunga.

Jeg tror nok en ny runde med hjemmelaget sushi ikke er så alt for langt unna. Det ble jo ganske vellykket sist gang:)

5 thoughts on “Torsk «New Style»

  1. Haha =)
    Godt og lese at det er flere som har puttet TORSK inn hverdagskostholdet etter en lang diett 😀
    Hadde torsk innsurret i parmaskinke på tirsdagen ❤ mmm 😛

Legg igjen en kommentar

