Joggetur, steinbit, eplekake og bilder fra fotoshoot

Før jeg visste ordet av det, var jeg ute av døra iført treningstøy fra innerst til ytterst og løpesko på beina. Tanken var jo å gå en tur, men jeg fikk bare så innmari lyst til å prøve og løpe igjen. Det er jo svimlende en måned siden sist gang, og til tross for nattens utsvevelser gikk det overraskende bra. Jeg ble faktisk på grensen til svett, så det tyder på at ting er på vei tilbake til normalen igjen. Jeg tok runden rundt elva og løp nesten hele veien, turen er ca 6 km  og jeg gjetter på at jeg løp 5. Nå gleder jeg meg faktisk til intervall i morgen!

Det ble en liten powernap på sofaen etter trening og lunsj (risengrynsgrøt – lykke). Hadde vondt over alt da jeg våknet, litt sånn som det har vært i knærne på morgenene denne uka. Satser på at det gir seg veldig snart!

Og så har jeg kokkelert litt i dag. Det ble steinbit til middag, og eplekake til kvelds!

Stekt steinbit

– steinbitfilet
– eggehvite
– pofiber (evt mel)
salt&pepper

– sjampinjonger
– cherrytomater
– hvitløk
– fiskebuljong
timian, salt&pepper

Fisken pensles med eggehvite, før den vendes i en blanding av pofiber (fås kjøpt på helsekost), salt og pepper. Stekte den i panna på alle sidene. Jeg bruker steketermometer for å vite når den er ferdig, det gir alltid et godt resultat! Hold fisken varm mens du steker skivet sopp sammen med litt hvitløk, før du tilsetter tomatene og lar alt steke sammen et par minutter. Deretter tilsetter du krydder og litt fiskebuljong, og lar det koke opp.

Eplekake
(Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften) 

50 g speltmel
30 g mandelmel
– 20 g vaniljeproteinpulver
 5 g pofiber
70 g sukrin
– 40 g cottagecheese
– 1 egg
– 1 eggehvite
– 1/2 dl melk
– 5 g smør
– 1 ts bakepulver

1 eple
– sukrin, kanel, hakkede mandler

Egg og sukrin piskes godt, før de andre ingrediensene bortsett fra eggehviten blandes i; først det våte og så det tørre. Stivpisk eggehviten, og vend den inn forsiktig sånn at røra holder luft. Dette er en liten kake, så jeg brukte en liten langpanne for å steke den i. Jeg hadde i røra, før jeg stakk ned i eplebåter og strødde over sukrin, kanel og hakkede mandler. Stekes på nederste rille på 175° i ca 30 min.

Har også fått tilsendt noen bilder fra Sharon fra den fotoshooten vi hadde for snart to uker siden. Hun har lekt med photoshop, og det ble ganske morsomme bilder:)

       

Hva synes dere?

11 thoughts on “Joggetur, steinbit, eplekake og bilder fra fotoshoot

  1. Sikle på eplekaka! Den både så og hørtes god ut. Kanskje jeg burde prøve den, bare bytte ut speltmelet med bokhvetemel, det burde gå… Hva slags funksjon har pofiber egentlig? Litt sånn som fiberhusk?
    Råkule bilder. Likte spesielt godt det første, samt spensthoppbildet. Det er liksom spenthopp jeg forbinder deg med, masse energi og sånn 🙂

    • Kan sikkert bruke hva som helst av mel! Litt sånn som fiberhusk, ja… Blir nok litt mer hopping rundtomkring framover nå skal du se! Må jo gjøre av den energien et sted, hihi:)

  2. Hei 🙂

    Kan jeg spørre hvordan du «organiserer» kundene dine?? Hvilke mål, tester o.l. tar du før du begynner? Hva spør du om? Har du en fast mal på det??

    Når dere trener sammen, har du en plan hver gang? Gir du ut treningsprogam som de trener selv og så gjør dere noe annet når dere har PT timer sammen, eller kjører du kun gjennom det lagde programmet??

    • Det kommer veldig an på hvilket utgangspunkt de har, hva som er målet, hvor ofte de trener med meg, hvor mye de trener utenom… Noen har et fast program fordi målet er veldig spesifikt, noen vil ha ulike økter hver gang fordi de synes det er gøy, noen må man se an dagsformen på hvis de sliter med skader eller andre ting… Så det finnes ikke noe fasitsvar på det! Det er jo derfor det heter PERSONLIG trener;)

  3. Good recipe and SUPER GOOD fitness roll model, is easier to get good pictures when you are just incredible fit . I am about to finish some more =)

Legg igjen en kommentar

