Plan your work – and work your plan!

Det er ingen tvil om at akkurat det har fungert veldig godt for meg! Jeg postet den første treningsplanen på min gamle blogg i uke 24 i fjor, og bortsett fra magevirus og noen byttinger av økter, så har jeg gjennomført så og si hver eneste en av de planlagte øktene. De siste 6 ukene har jeg ikke hatt noen konkret plan… Jeg har hatt et overordnet mål om antallet økter, jeg har trent gjennom det jeg skal, men jeg har latt lyst og følelser styre.

Nå er en ny ukeplan lagt, og jeg er ferdig med den første økta. Jeg husker faktisk ikke sist jeg løp intervall, så jeg var ganske spent på hvordan det kom til å bli… Jeg hadde bestemt meg for å kjøre 2 min x 10, av den enkle grunn at 2 min ikke er så fryktelig lenge, og at pauser på 1 min er relativt lenge i forhold til lengden på dragene. Jeg kjente allerede på oppvarmingen at det kom til å gå bra. Selv om jeg føler meg ganske tung i kroppen (antakelig fordi jeg faktisk er det), så føltes beina lette og fine og jeg måtte faktisk opp på samme tempo som før! Jeg var litt beskjeden på det første draget, men jeg kunne bare øke på etterhvert. Det var akkurat som om jeg ble i bedre og bedre form for hvert drag! Det var en utrolig god følelse hele veien – pulsen gikk opp når den skulle, den sank så mye som den burde, og vet dere hva eller? Jeg svetta for første gang på sikkert to måneder! Tenk å bli så glad for det… Men det er så sinnssykt digg å kjenne at ting fungerer igjen, og å føle seg sunn og frisk og sterk igjen. Eller sterk… Det finner jeg vel ikke ut før i morgen! Jeg skal starte med det styrkeprogrammet jeg kjørte i desember, og det blir veldig spennende å se hvor langt jeg kommer før det stagnerer denne gangen.

Sånn generelt har jeg følt meg litt bedre i dag, og det føltes spesielt bra etter løpeøkta. Beina kjentes mye tightere, og det er ganske hyggelig å oppdage at rumpa har fått tilbake litt fasong igjen:) Det er liksom midjemålet som er det «verste» akkurat nå, men det er jo ikke så rart… Vi får se om det skjer noe der i løpet av denne uka og neste, og det bør det nesten om jeg holder meg til planen. Jeg vet jo hva som funker – det er bare å gjøre det.

Nå skal jeg ta kvelden etter en 14-timers dag på jobb… Enda godt det er fri i morgen! Ingen vekkeklokke, bare en lang morgen med god tid, en liten tur og lunsj med en venninne, en goood styrkeøkt og ellers bare ta livet med ro!

Legg igjen en kommentar

