Dinnertime!

Jeg er litt på burgerlaginga om dagen altså… Her kommer to nye!

Torskeburger
Jeg har sagt det hundretusen ganger før – jeg er glad i fisk. Og for et par uker siden kjøpte jeg rubbel og bit av frosne torskeblokker på Rema 1000. Jeg rakk ikke spise alle før konkurransen, så jeg har jobbet meg vei mot den siste blokka, som ble fortært i går i form av fiskeburger. Torskeblokker er billig og veldig lettvint, men noe kvalitetsfisk har det vel aldri vært. Derfor er den perfekt å tulle litt med!
 – torskeblokk
– egg
– hvitløk
– løk
– salt&pepper
– pofiber (eller mel av et eller annet slag)
– litt revet parmesan

Jeg kjørte fisk, egg, løk og hvitløk sammen med stavmikseren. Det ble en ganske klissete blanding… Delte den i 4 og klappet sammen kaker (ikke så veldig søte, men dog!), og vendte de i en blanding av pofiber, salt, pepper og parmesan. Stekte de i middels varm panne på begge sider. Serverte med hjemmelaget mangosalsa, kikerter og chunky salsa.

Biff à la Lindstrøm med potetmos
Jeg hadde bare så innmari lyst til å lage noe med rødbeter, og karbonadedeig. Så jeg gjorde et søk i googlekokeboka og gjorde en enkel vri på en rett jeg har hørt navnet på, men ikke noe mer…

– karbonadedeig
– rødbeter
– sylteagurk
– kapers
– pofiber og litt vann(eller noe annet å binde deigen sammen med) 
– salt og pepper
Finhakk rødbeter og sylteagurk, og kna det inn i karbonadedeigen sammen med alt det andre. Form burgere, og stek i panna sammen med litt hakket løk.

poteter
– mager kesam
– en liten klatt smør
– vårløk
– salt&pepper
Kok potetene. Bland inn alt bortsett fra vårløken og kjør med stavmixer. Bland inn vårløk til slutt. (Jeg vil nok anbefale å mose potetene for hånd og så blande inn resten fremfor å bruke stavmixer som jeg gjorde, da stappa blir veldig seig av det. Men jeg har ikke noen potetstapper så da fikk jeg leve med den seige konsistensen…)

Veldig hyggelig med litt poteter igjen. Ikke at jeg har spist sånn veldig mye av det før, men akkurat nå er det karboheaven på kvelden. Etter å ha spist etter en fastsatt plan i over et halvt år fant jeg vel ut at den største utfordringen har vært å kjenne etter om jeg egentlig er sulten, eller om jeg faktisk er mett. Og jeg har jo skjønt at karbohydrater er best om kvelden for min del… Derfor synes jeg det er verdt å gi Biorytmedietten et forsøk, hvor man har mesteparten av fettet tidlig på dagen, og mesteparten av karbohydratene på kvelden.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke gjøre det, men i dag så tok jeg likevel en ny test med InBody 720. Jeg fant vel egentlig ut at dersom testresultatene var nedslående i form av en horribel endring i veldig feil retning så ville det være et spark i ræva for å komme seg til hektene igjen, og at om den var positiv ut fra mitt synspunkt ville det være motivasjon til å gjøre ting riktig framover.

Jeg kan vel si så mye som at jeg er blind på meg selv så det holder. Jeg føler meg som i fjor sommer, men er fortsatt i bedre form enn flere av de gangene jeg har følt meg som en liten fyrstikkmann klar til knekking. Jeg så jo ikke selv hvor tynn jeg var på slutten, så jeg skjønner jo at det er vanskelig å se hvor stor eller liten jeg er akkurat nå også. Nå skal man ikke stole blindt på en sånn test, men jeg har i alle fall tatt den på morgen før frokost hver gang, så resultatene skal være relativt riktige. Det som var veldig hyggelig er at muskelmassen har begynt å komme på igjen, men her er det plass til mer! Jeg har selvfølgelig fått litt mer spekk på kroppen også, men det er plass til mer også her;)

Treningen denne uka har gått bra. Jeg har gjennomført 2 av 3 styrkeøkter, og jeg tror jeg klarte å treffe startvekta ganske bra. Jeg har også tatt hensyn til hvordan styrken i de forskjellige øvelsene bør være i forhold til hverandre, så det skal bli spennende å se hvor jeg stagnerer først, og hvor jeg kommer lengst før det stopper opp. Det er bare 4 øvelser + mage på hver trening, men jeg vet jo fra sist gang jeg kjørte samme program at det blir mer enn tungt nok etter hvert. I dag kjørte jeg bulgarske utfall i smith, militærpress, pendlay rowing og franskpress. Ble litt så som så med magetreninga, men jeg hadde jo Corebar i går kveld, og siden det er halv annen måned siden sist så var jeg støl i magen før jeg starta dagens økt.

I morgen er det endelig fredag og helg igjen! Da står en rolig langkjøring på agendaen, og jeg tror jeg skal planlegge så godt at jeg ikke trenger å ta med meg annet enn nøklene hjem fra jobb og slå sammen treningsøkt og hjemtransport for å spare litt tid sånn at jeg bare kan nyyyte fredagskvelden:)

Legg igjen en kommentar

