Sett deg et SPESIFIKT mål

Fikk du med deg innlegget om hvordan underbevisstheten påvirker valgene du tar? Hvis ikke, finner du det her.

Nå skal vi gå løs på målsettingen…

Jeg spør: Hva er målet ditt nå som du skal starte å trene?
Jeg får til svar: Komme i bedre form.
Jeg spør: Hva legger du i det å komme i bedre form?
Jeg får til svar: Bli litt sprekere!

OK. Sett i gang. Tren 2-3 ganger i uka og du kommer i bedre form enn det du er i. Nesten uansett hva du gjør! Men er du fornøyd med det egentlig?

Jeg vil bli slankere… Jeg skal gå ned litt i vekt… Jeg skal legge på meg litt muskler… Helt klart en form for mål, men ikke nok! Dersom du setter deg et spesifikt mål, har disse en mye kraftigere påvirkning på underbevisstheten din enn generelle mål. Det blir omtrent som å kjøre vestover. Du kan ende opp veldig mange ulike steder dersom du ikke har et spesifikt målsted. Antakelig kommer du til å kjøre i ring, kjøre deg bort, gå tom for bensin og dermed ende opp på et helt random sted…

Vær KONKRET når du setter deg mål. Nøyaktig hvor mange % fett ønsker du å gå ned? Hvor mye ønsker du å veie? Nøyaktig hvor mange cm skal du gå inn rundt midjen? Nøyaktig hvor mange cm ønsker du å øke rundt biceps? Hvilken klesstørrelse bruker du når du er i mål? Og ikke minst når ønsker du å oppnå dette målet?

Først når du vet hvor du skal, kan du planlegge reiseruta. Og om du tenker deg til Kina, så vet du også at du må beregne litt lengre reisetid enn 5 minutter.

Vet DU hvor du skal?

1 tanke på “Sett deg et SPESIFIKT mål

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s