Sett deg MÅLBARE mål

Har du ikke lest de to forrige innleggene om målsetting, kan du ta en titt her og her.

Du bør ha en eller annen måte og måle fremgangen din på, for hvis ikke har du virkelig ikke snøring på om du er på riktig vei eller ikke. Og enda værre: Du vil aldri vite om du faktisk når målet ditt…

Det kan være fint å se seg selv i speilet. Det kan også være fint å se om klærne blir litt løsere. Men det er ikke mer enn feil temperatur på vasken som skal til før plagget endrer litt fasong;)

Dersom det er snakk om vektreduksjon, vil jeg anbefale deg å fokusere mer på fett% fremfor vekta di i kg. For på en vanlig badevekt er det mange forandringer som ikke vises… Her kan du bruke målebånd og fettklype, eller bruke en vekt som måler kroppssammensettingen din.

Kanskje har du et mål om å øke i styrke? Ta en test før du starter med et nytt treningsprogram. Det trenger ikke være maksløft, men det kan være hvor mange ganger du klarer å løfte en gitt vekt.

Er forbedring av kondisjon målet? Du kan enten se hvor langt du kommer på en gitt tid (eks. cooper-test), eller hvor lang tid du bruker på en gitt distanse.

1 tanke på “Sett deg MÅLBARE mål

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s