Adjø Go’ dag

En av de tingene som har smakt aller best den siste måneden er, tro det eller ei, Go’ dag Energimusli med rosiner og nøtter. Jeg har blandet den i havregrøten, og jeg har spist det med skummet melk. Jeg har bestemt meg for å starte på diett igjen på mandag, og der er hverken havregryn eller musli (som inneholder masse havregryn) tatt med. Akkurat nå går det ikke an å spise litt havregrøt, så da er det bedre å la vær!

Jeg har vært tom for havregryn en liten stund, så de morgenene jeg har spist frokost her hjemme har jeg kokt grøt på et spennende lite frø som heter Quinoa. Det inneholder en del proteiner, og kan brukes i stedet for couscous, ris osv. Jeg har kokt det på en blanding av melk (1/3) og vann (2/3), og tilsatt kardemomme, kanel, cocosa, stevia english toffee & – vanilla creme. Oppå kan du ha alt mulig; rosiner, tørket frukt, yoghurt, honning, peanøttsmør, kesam, nøtter… Jeg synes i alle fall det smakte veldig godt – men nå er jeg kanskje unormalt glad i grøt generelt i utgangspunktet, så du må nesten prøve for å finne det ut selv:)

Nå skal jeg gå for laks og grønnsaker til frokost, kjøtt/kylling/fisk/skalldyr med grønnsaker og ris/søtpotet/bønner/kikerter/linser i løpet av dagen, kanskje litt frukt, og cottage cheese eller mager kesam til kveldsmat. Jeg har lagt meg på et høyere energinivå enn da jeg startet sist, og jeg er spent på å se hvilke resultater det kan gi på en uke. Nå aner jeg virkelig ikke hvor mye energi som går inn i løpet av en dag, bare at det er mer enn nok…

Men all denne energien som går inn må jo komme ut et eller annet sted! Og når den er i overflod, sånn som nå, ja da blir det fort gode treningsøkter! Jeg skal stikke på trening snart, og i dag står blant annet knebøy for tur igjen. Den øvelsen er skikkelig tung nå, og jeg kjenner det greit i rumpa fra markløftene på onsdag. I går løp jeg motbakkeintervaller, men de har overraskende nok ikke satt noen dype spor helt enda. Jeg hadde grudd meg til den hele uka, men når jeg starta tenkte jeg «nå skal jeg bare løpe opp og ned denne bakken 10 ganger», og da gikk alt så greit! Hvert drag varte i ca 2 minutter, og så gikk det ca 2 minutter på å jogge ned igjen. Burde kanskje løpt litt fortere ned, men jeg tror nok den økta ga en viss effekt uansett:)

Jeg tar med kamera, så får vi se om det blir en liten filmsnutt ut av denne økta også.

Ha en fin dag så lenge!

2 tanker på “Adjø Go’ dag

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s