Diettstart og formbilder – IIIK!

For en liten stund tilbake spurte jeg pent om tilbakemeldinger på hva dere ville jeg skulle skrive om på bloggen. Jeg fikk ikke så veldig mange tilbakemeldinger, men en av de som kom var ønske om formbilder for å vise at man ikke ser ut som en radmager strek hele året rundt. Og noen radmager strek, det er jeg virkelig ikke akkurat nå! Jeg veier faktisk mer enn hva jeg har gjort noen gang, og det trodde jeg liksom ikke at kom til å skje.
Ikke at jeg er overrasket, for nå har jeg vært på «se-dietten» i en måneds tid. Kort fortalt så går den dietten ut på at du spiser det du ser. Mer energi inn enn ut betyr økning i vekt, men ikke bare det, det betyr også noen sinnssykt bra treningsøkter! Selv om jeg synes det har vært unødvendig å legge på seg så mye, så har det likevel vært verdt det. Jeg har fått kjenne hvordan det en gang var å være meg, for jeg har ikke skjønt hvor sliten og lite energi jeg egentlig hadde før nå som den er tilbake!
Så fordi jeg har et litt annet utgangspunkt for diettstart enn det jeg hadde tenkt, velger jeg å starte på diett igjen allerede i dag. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å holde meg i god form, og satse på en kort diettperiode, men sånn ble det jo ikke… Jeg føler meg så sikker på at jeg kommer i form igjen til høstens konkurranser, at jeg har turt å slippe kontrollen og ikke hatt begrep om hvor mye jeg har fått i meg av energi. Det eneste jeg har vært opptatt av er å få i meg det jeg trenger av den bra maten, og så har alt det andre kommet i tillegg. Jeg har ikke byttet ut middagen med is, jeg har spist isen i tillegg;) Så nå starter jeg med et litt høyere energiinntak enn hva jeg gjorde sist. Så lenge jeg går ned på det, kan jeg jo holde meg der. Det er først når det stagnerer at jeg må kutte mer. Det er hele 18 uker igjen til den første konkurransen her i Trondheim, og det skal være lenge nok. Med å starte nå håper jeg at jeg slipper å gå like lavt på kaloriene på slutten som det jeg gjorde sist. Jeg vet også at jeg har en veldig lang sommerferie som gir rom for mer cardio om det skulle trengs. Nå vet jeg også hva jeg kan forvente meg av endringer i kroppen, så jeg tror opplevelsen av denne dietten vil bli helt annerledes enn hva den var sist.

Det er egentlig ikke noe stas å legge ut disse bildene, men det er jo en del av gamet:) Jeg er veldig spent på hvor mye som kan skje fram til fredag bare ved å renske opp litt i kostholdet. Jeg tror i alle fall jeg kommer til å føle meg fantastisk mye bedre! Jeg tror jeg satser på å legge ut sammenligningsbilder mot neste helg igjen. Da bør det være litt forskjell!

Og når jeg først deler dårlige sider av meg selv… Så kan dere jo få en til! Hadde med kamera på trening på lørdag, men batteriet var tomt… Så her kommer en liten mobilsnutt fra militærpress. Samme vekt som da jeg fikk en smell i ryggen – og du ser kanskje hvorfor på siste rep?

13 tanker på “Diettstart og formbilder – IIIK!

  1. Jeg synes det ser ut som du har bygd på deg masse på skuldre og rygg, så blir moro å se hvordan resultatet blir mot slutten av denne dietten sammenlignet med sist! =)

  2. Lykke til! Du kommer uansett til å være i strålende form når konkurransedagen kommer, det har du viljestyrken til 🙂

    • Takk:D Målet er jo å være i bedre form i høst enn det jeg var i vår, så det er bare å holde fokus og la den der viljestyrken komme opp til overflaten igjen. Den har jo vært på ferie en måned;)

  3. Du har jo et kjempebra utgangspunkt da, også vet du hva som skal til så det fikser du lett.
    Ellers står det sinnsykt respekt av at du legger ut bilder av deg selv som du ikke er 100% fornøyd med!

    • Det satt langt inne, men det er jo en del av gamet! Jeg vet hva som skal til, og jeg vet hva som venter meg. Så dette her tror jeg bare blir moro! (Jeg har jo glemt alt det som var kjipt allerede, haha!)

  4. Respekt for å legge ut de bildene hvor du ikke føler deg 100%. Bra forbilde:)
    Viser hvor viktig kosthold er, i tillegg til trening.

    Lykke til med dietten, resultatet blir nok knall når musklene kommer frem:)

  5. Militærpress er så utrolig gøy og sykt tungt på samme tid. Man føler det går så bra og plutselig stopper det helt opp. De første repetisjonene var fine da, så får du jobbe med å klare fulle sett 🙂
    Det var bra å trene sammen med deg og Charlotte i dag, jeg pushet meg selv litt ekstra og fikk jo ny pers på alle øvelsene 🙂

  6. Jeg skjønner følelsen du sitter igjen med etter endt konkurranse (og masse god mat spist), men husk at det var uunngåelig for at hjernen skulle bli seg selv igjen. Du ser dessuten veldig bra ut! Større skuldre, bredere lats og ikke minst mye bedre posering 🙂

Legg igjen en kommentar til Kristine Avbryt svar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s