Ukens treningsplan & dagens treningsøkt

Til tross for en dårlig avslutning på sist uke med SKULK i går, så har starten på denne uka vært BRA! Resten av uka tenker jeg at skal gå greit… Men vektene på styrketreninga begynner å bli tuuungeee. MEN – jeg har enda til gode å stagnere på en øvelse, så jeg kan kjøre på litt til:) I helgen skal jeg delta på mitt første motbakkeløp; Liaåsen Opp. Jeg aner ikke hva jeg går til, og jeg har tenkt å leve lykkelig uvitende frem til det hele er overstått. Etter løpet er det rett til flyplassen for å reise til Oslo, hvor jeg skal på kurs på søndag. Jeg hadde jo egentlig tenkt å ikke ha noen timer i høst, men jeg ble «lurt» IGJEN, så denne høsten skal jeg ha semesterets nyhet RAW. Det er, så vidt jeg har forstått det, en time med innslag av kampsportelementer basert på intervallprinsipp. Det kan bli gøy det:)

Jeg er kjempefornøyd med økta i dag. Knebøyen gikk fint med 90 kg, 5 reps x 3 sett. De to første settene er med på filmen, men det siste settet gikk nesten like bra. Jeg var like langt ned på alle repetisjonene, men jeg kom litt frampå på vei opp på siste repetisjonen. Benkpressen gikk fint på 55 kg, 5 reps x 3 sett her også. Sist jeg kjørte programmet var jeg langt fra å fullføre på 52,5 kg så vidt jeg husker, så dette er en stor forbedring for meg. Chins kjørte jeg med 5 kg i belte i tillegg til hele meg, det var tungt, men overraskende nok gikk det bra. Jeg har allerede bestemt meg for å droppe ekstra vekt og heller kjøre reps fra neste uke av. Forhåpentligvis med en litt lettere kropp også, så jeg skal nok greie fler enn 5 da! Vi var ganske mange på trening samtidig i dag, og en del kjørte legger. Det trener jeg aldri, fordi jeg har mer enn nok… Men jeg kjørte et sett bare for å ha gjort det i år også. Det hadde sikkert gått med flere reps, om det ikke var fordi jeg følte at skulderbladene mine toucha bekkenet. Blodutredelser på skuldrene – check…

Det har vært en fornøyelse å starte dietten igjen. Jeg skulle jo helst sett resultater allerede nå da jeg på enkelte områder kan være en meget utålmodig sjel… Men nå VET jeg jo at de kommer, så da er det litt lettere. Jeg ser stjerner når jeg tenker på at det i morgen bare er 4 måneder til jeg skal opp på scenen igjen. Det kommer til å gå så fort!

NU KJØR VI!!!

3 thoughts on “Ukens treningsplan & dagens treningsøkt

Legg igjen en kommentar

