Nytt kapittel

Det kan jo høres dramatisk ut – men det er jo selvfølgelig ikke det. Nå er jeg ferdig med denne überoverenergiske fasen hvor jeg følte meg som dronninga av vektene (nåja) og progresjon var en selvfølge. I går sa det nemlig stopp for første gang… Det var (selvfølgelig) på militærpressen, hvor de siste to repetisjonene på siste settet aldri ble utført. Jeg trente på 40 kg, så med tanke på at jeg aldri trente med tyngre vekter enn 37,5 sist runde, og at jeg skadet meg da, så er jeg i grunnen fornøyd. Denne øvelsen skal med videre uansett, bare med litt lettere vekter og fler repetisjoner etter hvert. Jeg skal ikke gi meg med programmet jeg kjører nå helt enda, det blir i alle fall en uke eller to til. Markløften trente jeg på 100 kg, 6 repetisjoner på 3 sett. I tillegg hadde jeg Corebar i går kveld og det kjennes godt i dag, for å si det sånn! Ikke dysfunksjonell, men det føles som noen har sprøyta sement i bena mine så jeg sitter her og venter på at jeg skal ta meg selv i nakken, få på meg en tights og komme meg ut på en liten løpetur. Noe sier meg at det sikkert ikke er så dumt å ligge på sofaen fordi det gjorde litt vondt både her og der da jeg gikk hjem fra jobb i dag, så vi får se hvilken stemme som til slutt vinner…

I dag er den fjerde dagen på diett igjen, og jeg føler meg skikkelig crap. Det er alltid sånn de første dagene når jeg kjører strikt på kostholdet… Det er akkurat som om det «overflødige» løsner fra kroppen og bare blir liggende som en skvulpete materie mellom musklene og huden. Jeg vet jo at det ikke kommer til å føles sånn så lenge, men dette er et av de områdene hvor tålmodigheten min ikke strekker seg spesielt langt så det er litt hardt. Men samtidig føles det så bra å være tilbake på rett spor igjen, så det er bare å holde fokus! Det eneste jeg savner litt er havregrynsfrokosten, men jeg har jo selv valgt å ikke ha den der akkurat nå. Jeg har nemlig ikke noe særlig mye karbohydrater til frokost i det hele tatt i motsetning til de superkingsize havregrøtporsjonene jeg ofte har spist den siste måneden, så det er akkurat som om noe mangler. Det tar nok ikke så veldig lang tid før jeg venner meg til det, jeg har jo sett før at kroppen har tilpasset seg endringene på diett ganske kjapt. Ellers har kreativiteten på kjøkkenet så smått begynt å ta seg opp igjen, og det føles bra! Jeg som trodde jeg kom til å lage sååå mye godt i denne mellomperioden… Jeg har jo ikke laget i nærheten av alt det jeg hadde tenkt på – sikkert fordi jeg har kunnet velge litt enklere alternativer;)

Men akkurat nå vant «kom-deg-ut-på-løpetur»-stemmen, så det får være alt for nå:)

3 thoughts on “Nytt kapittel

  1. You are doing very well Kristine, wow 100 kg in dead lift ? that is incredible, you are a super iron lady. Have a great weekend !!

Legg igjen en kommentar

