Bein = pain

For første gang på hundre år har jeg hatt en egen beinøkt. Det vil si, jeg hadde kanskje en eller to i april, men de teller liksom ikke…

Jeg startet med nytt program denne uka, og det er ikke bare enkelt å pusle sammen øvelsene for å få det helt perfekt. I dag var dag nummer 2 av 4, og jeg har allerede gjort noen endringer… I tillegg så kjennes det at dietten er i gang. Jeg kjenner det på kinnbeina, og på sener og muskulatur. Og det blir jo ikke akkurat noe lettere av å være sterk i beina – for man må jo bare løfte enda tyngre vekter!

Startet økta med goblet squat. Denne øvelsen har jeg i grunnen ikke noe forhold til fra tidligere, så jeg aner ikke hvilken vekt jeg bør trene med. Uansett er det mest en oppvarmingsøvelse for å sikre mobilitet og aktivering av muskulaturen. Helt greit, for 5 sett med 6 repetisjoner i knebøy er noe som kan ta livet av hver og en. Jeg skal flytte om litt på øktene sånn at denne havner tidlig i uka, i alle fall nå som jeg kan spise litt ekstra en dag i uka og det ofte faller seg naturlig å gjøre i løpet av helgen. Deretter ble det 3 sett i smith-maskina med bulgarske utfall, og det var rett og slett bare pyton. Jeg har jo hatt denne øvelsen på programmet mitt den siste måneden også, men ikke etter knebøy… Deretter kjørte jeg på med 4 sett hip thrust, som er nok en øvelse jeg ikke har noe personlig forhold til. Jeg valgte i alle fall tunge nok vekter, for det kjentes mer enn godt nok på baksida! Og for å sette prikken over i’en avsluttet jeg med 3 sett nordic hamstring. Amen.

Skal i alle fall ikke ha noe dårligere rumpe neste gang, så det er vel bare å kjøre på! Bildet er fra Fredrikstad, og langt i fra der jeg var i best form… Avsluttet økta med litt mage, her klarer jeg å kjøre litt hardere nå og med mye bedre kontakt enn tidligere, så om det ikke gir synlige resultater når fettet er borte kommer jeg aldri til å kaste bort tid på en eneste liten sit-up resten av mitt liv! Jeg har så stor tro på at jeg kommer til å være i bedre form i høst enn i vår, og jeg bare gleder meg til å se. Og om det ikke ser bedre ut… Ja, da tror jeg faktisk skuffelsen kommer til å være stor.

Jeg er litt spent på målingene i morgen tidlig, for å se om det har skjedd noe denne uka. Jeg fant igjen boka jeg noterer alle målingene i her om dagen, og fant da endelig ut at nedgangen forrige uke var som den burde være. Det er jo selvfølgelig godt å se forandringer i tillegg til å kjenne de, men jeg kjenner at jeg egentlig ikke bryr meg så veldig om hvordan jeg ser ut akkurat nå (for det er jo bare 8 grader og ikke akkurat bikinitemperaturer uansett!). Det er en helt annen ro i forhold til formen denne gangen. For selv om jeg har kortere tid på meg nå enn hva jeg hadde sist, så er det et helt annet utgangspunkt, en helt annen motivasjon, og en helt annen ro i forhold til det å være på konkurransediett. Jeg vet at det er verdt det, jeg vet at jeg klarer det, og at jeg til og med kan gjøre det ganske bra. Det er under ti millioner sekunder igjen til Norway Open. Litt over hundreogfemtitusen minutter. Litt over totusenfemhundre timer. Og litt over hundre dager. Det går FORT! I morgen er det poseringstrening på Kaliber, og jeg tror jeg legger treningsøkta mi dit også. Har ikke trent der på lenge, så det er i grunnen på tide!

2 thoughts on “Bein = pain

Legg igjen en kommentar

