TRX

Hva med en liten økt på biceps?

Eller bryst/skuldre?

I går var jeg som jeg så vidt nevnte på TRX-kurs for PT’er i regi av ELIXIA. Jeg har brukt litt slynge i min egen trening, og også en del på kundene mine, men jeg har aldri før vært på et kurs spesifikt rettet mot denne type trening. TRX er en genial slynge som er enkel i bruk, og som kan tas med mer eller mindre over alt.

Vi var gjennom en superkjapp økt hvor vi fikk kjørt gjennom hele kroppen, før vi jobbet oss gjennom alle øvelsene med å instruere hverandre, avsluttet med to tabata-intervaller hvor den siste var dødstung med likevel utrolig kul, og hvordan vi kan bruke TRX’en i tøyeøvelser. Genialt!

Jeg fikk virkelig sansen for denne slynga, og lurer på om jeg skal vurdere å investere i en sånn privat…

Utrolig godt å få rørt litt på seg i går, selv om det gjorde litt vondt i knærne til tider på grunn av alt vannet. I går tok jeg en siste «spisedag» før konkurransene. Uten kjøkkenvekt, med litt ost og sjokolade og nøtter. Sikkert ikke så lurt, men nå tror jeg faktisk at jeg er klar for å kjøre på. Nå tar jeg et par dager med karbohydrater kun fra grønnsaker, bær og frukt, masse vann og et håp om at vannet skal fordufte. Jeg har utsatt fotoshooten nok en gang med ca to uker, litt på grunn av formen, mye fordi det hadde blitt sinnssykt stress på alle måter og fordi jeg rett og slett ikke har hatt tid til å gjøre de forberedelsene jeg føler er nødvendig i forkant av noe sånt om man skal prøve å være bittelitt proff… Det blir militærtema og det kan bli ganske kult! Jeg ser på det som en fordel å ikke være alt for tynn til et sånt tema, men litt mer markert enn det jeg er akkurat i dag skader vel ikke…

I går var det St.Hans, men i stedet for grilling ble det sushi (og dessert på meg!) på Solsiden sammen med Marianne. Vi var ikke så veldig sene, så jeg tok like godt en time på balkongen etter at jeg kom hjem med litt småsnacks, et blad og musikk fra min nye rosa superhøytaler. Koster 199 på Expert og er verdt hver eneste krone. Liten og lett, bra lyd (for meg – jeg har jo egentlig ikke peiling på sånt), og i tillegg oppladbar!

Nå skal jeg og lillebror ta en tur på ELIXIA for å se på litt kjernetrening. Han er jo skadet og trenger litt alternativer til den treninga han faktisk kan gjøre om dagen…

Ha en fortsatt fin søndags ettermiddag! Har du forresten stemt på meg??

One thought on “TRX

  1. Sushi hørtes ut som en utrolig digg St.Hans-middag. Vi grillet på hytta vi 🙂
    Jeg må bare få si at jeg liker skuldrene/ryggen din på push-up’s bildene. Det er så fint å være markert der synes jeg 🙂

Legg igjen en kommentar

