MOVE YOUR…???

Som jeg nevnte sist uke, så hadde jeg bestemt meg for å glede meg til beinøkta denne uka. Jeg kjente likevel på et snev av skepsis i dag, da den eneste karben jeg har spist siden søndag har vært i form av litt grønnsaker og frukt, jeg var egentlig ganske sliten etter Corebar-timen i går, og jeg sov litt lite i natt… Men det var uaktuelt å gå ned på reps og vekter denne uka, så det var bare å la det stå til. Jeg blir nesten litt nervøs før trening nå, for jeg vil så gjerne gjøre det bedre enn sist! I mai hadde jeg jo helt sinnssyk framgang, og det er litt trist å tenke på at jeg må gi slipp på den – selv om jeg stagnerte…

Det meste sitter i hodet. Jeg sier det meste, fordi jeg kan jo i teorien bestemme meg for å løfte 1000 kg i knebøy, men sannsynligheten for at det skjer er jo heller liten. Eller forresten ikkeeksisterende for å være helt presis. Derfor hjelper det noen ganger med litt ytre motivasjon… Salg på Intersport og en ny topp i størrelse XL. Like stor som jeg føler meg om dagen, og med MOVE YOUR AIRS trykt over hele fronten. NIKE er flinke med ordspill, de…

(Legg også merke til den store ballongsøyla i bakgrunnen. Gjett om jeg hadde siste åpningsvakt i resepsjonen i dag da? Da var oppblåsing av ballonger det punktet jeg tok mest seriøst på hele gjøremålslista, hihi!)

Jeg tror dette er min nye faste beintreningstopp. Den bare MÅ jo bringe lykke, for økta i dag føltes så lett! Jeg kjenner igjen denne følelsen… Jeg liker å lage mine egne teorier som ikke nødvendigvis har støtte i forskning, og jeg tror at all denne energien må komme fra et sted: Fettlagre. (Eller is, sjokolade, is og sjokolade eller riskaker og ost – eller alt sammen…) Det er et ørlite håp om at noe er i ferd med å skje – og om det ikke er det så er det faktisk litt krise. Jeg begynner faktisk å føle at jeg har det litt travelt, så nå er det ikke mye slinger i valsen framover. Ikke en gang på ferie…

I morgen reiser jeg til Helsinki med Mor&Far. Vi skulle egentlig se på lillebror i Friidretts-EM, men nå må vi heller se på alle de andre siden han ikke skal være med lenger enn til flyplassen på grunn av skade. Det som er fint med å reise med mine foreldre på tur, er at ingen av de er noe særlig til restaurantmennesker og matboks er en vinner! Hadde vi reist til Frankrike, Italia eller Spania ville jeg hatt store problemer… Croissanter, ost, og vin, eller pasta, pizza, ost, is og vin… Eller tapas og sangria og vin… Men Finland? Ærlig talt – har du hørt om noe som kommer fra Finland annet enn Finlandia Vodka og Nokia? Jeg er ikke så veldig glad i vodka egentlig, så den hopper jeg glatt over! Jeg googlet litt og fant ut at «nasjonalretten» antakelig er noe med viltkjøtt. Så da har jeg som mål å spise et viltkjøttmåltid på restaurant i løpet av turen – kanskje uten fløtesaus… Jeg har pakket ned alt jeg trenger av kosttilskudd pluss noen bokser tunfisk og valnøtter, så da er alt som trengs litt kylling, salat, grønnsaker, frukt og forhåpentligvis noe som ligner på cottagecheese eller mager kesam. Vi har leilighet med kjøkken, og nærmeste ELIXIA befinner seg en 5 minutters spasertur unna. Ukens treningsplan ser sånn ut:

I tillegg har jeg planer om en tur før frokost hver av dagene jeg skal trene styrke, pluss i morgen før vi drar! Jeg skal lage klar turmat til i morgen nå i kveld, og pakke resten. Det eneste som ligger i kofferten foreløpig er nemlig mat og treningstøy…

Jeg skal se om jeg får oppdatert litt underveis dersom jeg tår tilgang til trådløst nett. Enn så lenge kan du jo for eksempel stemme på meg, om du ikke allerede har gjort det:)

Legg igjen en kommentar

