ferie&friidrett

I’m in Finland! Til første feriedag å være, så har jeg vel gjort i overkant mye – jeg som bare skal late meg. Da klokka var 06:00 var sto jeg over komfyren og stekte kylling, før jeg et kvarter senere la ut på en times tur rundt elva… Etter en dusj og en gigantisk smoothie (3 store glass… ups!) bar det i retning flyplassen. Litt spesielt å bli kjørt av Sondre, som opprinnelig var den egentlige grunnen til at vi reiste…

Vi bor i en ganske stor leilighet midt i mellom stadion og sentrum. Rett ved stadion ligger det også en stor fornøyelsespark, og jeg lurer på om ikke jeg skal ta meg en tur dit en dag! Mor&Far har stadionbilletter alle dagene, men jeg har kjøpt bare onsdag og lørdag – nok en gang på grunn av Sondre…
I dag var det 5000m, og selv om Sondre ikke sto på startstreken denne gangen så kunne vi følge spent med på Sindre som jakter OL-kravet. Han kom fra høyden i går og fikk ikke noe optimalt løp, men skal prøve seg igjen om halvannen uke. Vi fikk også sett Andreas, Ezinne og Jays kvalifisere seg til finalene i spyd og 100m sprint.

Når det gjelder meg, så har dette vært en ganske bra dag sånn diettmessig. Det vil si – egentlig har det vært helt pyton fordi det føles som om noen spiser meg opp innenfra. Det er som om den maten jeg spiser bare forsvinner… Jeg har ikke spist mindre, jeg har egentlig ikke vært spesielt sulten heller, men det er en kjent følelse og jeg tror at nå, endelig, så er det i ferd med å skje noe med denne kroppen også!

Rett ved der vi bor er det et vann som ser ut til å være perfekt å ta en runde morgencardio rundt. Far skal løpe før frokost, og da er ikke Mor dårligere enn at hun blir med meg på en liten runde. På ettermiddagen har jeg planer om å sjekke ut ELIXIA Salmisaari mens Mor&Far er på stadion. Da skal jeg trene rygg og skuldre, og det er alltid litt spennende med å trene på et nytt sted. Det blir sjelden de helt optimale øktene med ukjent utstyr, men jeg skal nok få det utbytte jeg trenger!

Jeg fikk forresten kjøpt cottagecheese… Akkurat nå synes jeg cc blandet med Micellar Casein Sjokolade er verdens beste kveldsmat! Bare så kjipt at det tok omtrent 10 sekunder fra jeg hadde spist opp til det føltes som om det måltidet aldri hadde eksistert… Men den følelsen får bare vedvare de neste 3 månedene om det er nødvendig, så lenge jeg kommer i form! Om jeg bare kan merke noen forandringer utenpå også snart, så er det motivasjonsboost til tusen:) Det er rart med det… For selv om jeg sikkert egentlig burde bli gal av de indre stemmene som varsler om hungersnød og dårlige tider, så er det i denne modusen det er lettest å holde fokus. Hallo resultater – kom til meeej!!!

Helt til slutt vil jeg bare si GRATULERER MED BRYLLUPSDAGEN til M&F som har vært gift i 31 år i dag!               ♥hurra♥hurra♥hurra♥
 

2 tanker på “ferie&friidrett

Legg igjen en kommentar