H for Helg, Hyttetur og Hygge

 

Husker dere min lille moralpreken angående helg og kos for halvannen uke siden? Vel – gjør som jeg sier, og ikke som jeg gjør… For jeg har nemlig kosa meg fra fredag til søndag:)

Her har dere fredagens rakfiskmåltid… Dette er vel ikke mat for de mest kresne, men vi elsker det!
Jeg har jo allerede fortalt at jeg sto for nybakt brød og scones til frokost på lørdag… Og det ble et laaangt måltid! Etter frokost satte vi oss i bilen og kjørte inn i tåkeheimen retning sørover. Målet var Snøhetta Panorama – som utgikk da det var snø på veien, vi hadde sommerdekk på bilen, og med den tåka som lå tett rundt oss ble det med tanken. Vi kjørte tilbake til Oppdal og kjøpte oss vafler og kakao i stedet, og gikk heller en tur langs veien ved hytta, før vi startet med middagen og satte oss i grillbua.

Middagen på lørdag ble en opplevelse i seg selv. Langtidsstekt rådyrstek – kjøttet smeltet på tunga og var bare så sinnssykt godt! Beinet kokte vi sammen med grønnsaker og krydder som vi etterhvert brukte som sausbase. Putt i litt ekte meierismør, kremfløte, rødvin og stekesjy, og sjansen for at du får verdens beste saus er relativt stor. La meg si det sånn – den ble til slutt spist med skje fra sausnebbet, så JA – den var god! Som tilbehør hadde vi rosenkål stekt sammen med bacon og sjampinjong, og en pure av søtpotet og sellerirot. Det var MAGISK! Som jeg sa på lørdag: «æ flire av restaurant!»… Og så var det jo kake til dessert, da:)

 

 

Om noen fortsatt er i tvil, så vet vi hvordan vi skal kose oss! Frokost på søndag ble en fin reprise av lørdagens, og etter en fin spasertur ble det rester til lunsj. Det vil si frokostrester – og kakerester! Middagen fra lørdag var det selvfølgelig ingenting igjen av…

Jeg tok turen innom ELIXIA etter at vi kom tilbake til byen. Det ble en lett økt hvor jeg kjørte strake markløft fordi jeg hadde LYST, og det var en god følelse. Den kan føles i dag også, kan du si…Nedtrekk, skråbenk med manualer, sidehev og en mageøvelse klarte jeg også å lure inn. Det er godt å være i gang med styrketreninga igjen! Jeg tror jeg skal drøye enda et par uker før jeg setter i gang med styrkeprogrammet. Det er utrolig godt å ta alt på feelingen nå, både maten og treninga. Det er nesten som å bli kjent med sin egen kropp på nytt…

4 thoughts on “H for Helg, Hyttetur og Hygge

Legg igjen en kommentar

