Spørsmålsrunde


Da er det på tide med en spørsmålsrunde på denne bloggen også!

Spør om hva du vil:) Enten ved å legge igjen en kommentar i kommentarfeltet under, eller ved å sende en mail til kristine.nordstad.moen@gmail.com

Jeg lar spørsmålsrunden gå fram til og med onsdag 31. oktober, og svarer dersom det kommer minst 10 spørsmål!

Det finnes ingen dumme spørsmål, så jeg sier bare klaaar, feeerdig…

SHOOT!

14 tanker på “Spørsmålsrunde

  1. Jeg vet at de færreste fitness-utøvere liker å snakke om faktisk vekt eller fettprosent, men jeg er utrolig nysgjerrig på hvor man må ende opp i fettprosent for å bli like definert som dere er på scenen? Og jeg er fullstendig klar over at dette ikke er «normaltilstand».

  2. Ingen dumme spørsmål? mine er ganske teit..

    Er det normalt at fettet henger litt ut fra buksa? altså, når man er tynn som en flis når man står, og med en gang man setter seg detter alt utenfor..

    Hvor mange kcal burde man ligge på ca for å bygge. Vet dette er opp til hver enkelt, men tror du 1000-1500 er for lite? tørr ikke ligge høyere opp pga spørsmålet over!

  3. Jeg har veldig lyst til å konkurrere i bodyfitness, og lurer veldig på hvordan du opplever de siste ukene fram til konkurranse? Har fått for meg at det kan være helt forferdelig…
    Og hvor lavt var det laveste du måtte ligge i energiinntak?

  4. Hei!

    Jeg lurer på om du kan fortelle om hvordan psyken/kroppen endrer seg på en konkuranse diett? Hvordan er det ETTER dietten?? Er det fryd og gammen eller sliter du med f.eks. mistet menstruasjon, hormonubalanser, fettprosent, vann osv??
    Hvor lenge har du trent styrke?? Vil du til utlandet å konkurrere??

  5. Venter i spenning på kokeboka jeg da, innboksen min inneholder kun blogginnlegg fra deg med gode oppskrifter, noen er også skrevet ut og ligger og slenger litt rundt omkring. For meg med familiært hyperkolesteromi er dine oppskrifter kjempebra, jeg får god mat med lite fett og masse energi. Det er så deilig når sunn mat ikke bare består av kjedelig mat.

  6. Hvordan klarer du å kombinere gruppetimer med diett og masse styrketrening på egen hånd? Er selv instruktør (4-5 timer i uka), og har en annen 100 % jobb på siden, og synes det er vanskelig å kombinere alle disse. Er ofte så sliten når jeg har vært på jobb først, og deretter hatt en gruppetime, at å skulle trene mer styrke etterpå virker helt uoppnåelig. I tillegg til tiden det tar. Hvordan ville du lagt det opp? Har i de siste ukene prøvd å legge inn bare 3-4 øvelser på en muskelgruppe før/etter timer, og synes det blir passe lange økter, men vet ikke om det er effektivt nok?

  7. En ting jeg lenge har lurt på! Jeg har prøvd å bake med sukrin, sukrinmelis og stevia flere ganger, men maten endre alltid i søppelen, synes baksten får en grusom ettersmak! Synes du oppriktig baksten blir god når det lages med søtstoff, eller blir smaksløkene så herdet når du er på diett at «hva som helst» virker godt? 😉

    Skal du slutte å jobbe som PT etterhvert siden du har begynt å jobbe på MAC, eller skal du gjøre begge deler?

  8. Hei!

    Jeg lurte på om du har noen tips til hvordan man kan få i seg mer grønnsaker sånn i hverdagen? Jeg spiser som regel en dæsj grønnsaker til middagen,men er på langt nær nok tror jeg.. Jeg er heller ikke spesielt fan av så mye,jeg er ikke blitt blessed med å elske brokkoli for eksempel! Som regel må jeg «forekle» grønnsakene mine for å synes det er nogelunde godt. Huff,nå ser jeg at det ser ut som om jeg er 10 år gammel når det gjelder dette,haha.

    Og hva tenker du om å legge ut diverse sminke-tutorials eller noe? Synes det hadde vært så kjekt å se litt sminkestæsj og sliikt. Nå er bloggen din kanskje mest rettet mot trening og mat da:)

  9. Har du noen gode treningstips for når man er på ferie og ikke har tilgang på treningsstudio og utstyr? Er ingen jogger, men har jo med joggesko da 😉

  10. Jeg er veldig forvirret her, så da spør jeg deg (siden du er min favorittblogger og virker troverdig)
    Er det mulig å ha drømmekroppen?
    Fitnessutøvere har jo sessong kropp. Lav fettprosent når de stiller, og normal fettprosent når de bygger. Jeg stiller ikke, men er opptatt av trening og kosthold. Har lest mye at det ikke går ann å være sunn og frisk og i tillegg ha sixpac og lav fettprosent året rundt. Hva tenker du om dette? Ser feks du og fitnessnora har en gjennomsnittlig fettprosent, mens fitliving og dedication ser helt skrapa ut hele året! Jeg trener mye, men vil ikke legge på meg fett, så derfor spiser jeg ikke i overskudd. Føler det er veldig vanskelig å få større muskler, selvom jeg trener mye.

    Også noen andre spm da 🙂

    Følger du noe spessiellt kosthold? Hva tenker du om periodisk faste? Får du dårlig samvittighet (helt ærlig) hvis du spiser for mye en dag? Føler du tanker om kosthold og trening tar litt over iblant?

  11. which stations are the best to follow during the year? for example by saying force season?, cardiovascular? or routine with many repetitions? how can i combined them in order to have the perfect routine during the entire year and get best definition,more muscles and better tone in the body? =)

  12. is true that is ok to have 5 weeks of training and have 1 week off? ;P
    How can i distribute rest´s seasons inorder to come forward and not backward ? i mean, how can i measure my off seasson training for can be sure that i am not being «too lazy» =)

  13. Liker bloggen din, og alle de gode oppskriftene.

    Spørsmålsrunde! 🙂

    Lurer på:

    1. Jeg har ligget på kcal underskudd på 500 og trent styrke og gått ned noen kilo. Jeg ønsker nå å bygge muskler (og gå ned i fettprosent, er 25 år, 177 cm og veier ca. 63 kg og ca. 17 i fett%). Hvordan kan jeg legge opp kostholdet da, hvor mange gram karbs, fett og protein pr dag? Hvor mange kcal? Hvor lavt kan man ligge på kcal og samtidig bygge muskler? Kan du sette opp et eks på mat i løpet av en dag?

    2. Har du tips til gode øvelser for bakside skuldre og mage?

    3. Hvordan kosttilskudd anbefaler du?

    4. Hva gjør du for å motivere deg for trening en tung dag?

    4. Hva spiser du på oppkarbingsdager? Har lest at man ikke bør karbe opp på hurtig ris, vet du noe om det?

    5. Hva mener du om periodisk faste?

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s